Ny här så jag kanske inte verkar pålitlig eller nåt men jag brukar mest hänga på GMFs "Planket" om det är någon mer här som gör det också.
Till saken...
Jag har en Bacchus Woodline 04 P/J-bas som jag funderar på att sälja då jag har insett att själva Jazzbas-formatet är lite för långt för mig. Jag har en P-bas i sikte som jag tänkt att köpa istället.
Basen är handgjord i Japan och även importerad därifrån. Jag har fått berättat för mig att kroppen med största sannolikhet är i ask. Förmodligen swampash då basen inte är så tung. Halsen är i lönn med riktigt mörk rosewood bräda. Halsen har även bindings i vit-grå pärlemor.
Både kropp och hals är oljade och har en skön finish.
Mickarna är handlindade och låter precis som en P- och J-bas mick skall göra. Mickarna har individuella volymkontroller och gemensam tonkontroll.
Jag tycker att basen låter jättebra och den är skön och lättspelad. Den känns väldigt gedigen och är resonant som tusan. Det vibrerar i hela kroppen när man slår till E-strängen ordentligt.

Basen är fint skick förutom några små märken som är svåra att få med på bild. Men sådana märken är ju svåra att komma ifrån när kroppen är oljad. Sen så har en volymkontrollen fått sig en liten sketing. Den sitter snett men funkar utan problem. Inget jag har gjort utan förmodligen tidigare ägare eller under transport.
Bacchus är en ganska stor tillverkare i Japan och gör instrument i de flesta prisklasserna. Woodline-serierna tillhör deras exklusivare basar och kostar en hel del därborta. Det känns verkligen att det ligger bra handarbete bakom. Jag spelar huvudsakligen mest gitarr men jag måste nog säga att rent byggmässigt sett så är Bacchus basen det bästa jag ägt. Googla lite så finns det info. http://www.deviser.co.jp/bacchus/index.html är adressen till deras hemsida. Det mesta står på japanska men det kan man översätta någorlunda här: http://www.excite.co.jp/world/english/
För tillfället sitter det Rotosound helslipade Steve Harris signatur-strängar på basen, 110 på E. Dessa är inte ens en vecka gamla så om eventuell köpare inte vill ha dessa med så kan jag dra av några hundralappar på priset.
De här bilderna är ifrån Ishibashi men jag har tagit fler som jag kan maila över vid intresse.

Pris: 6000kr inkl. frakt med Bussgods och Rotosound-strängarna.
[Edit] Det finns en tunn gigbag till basen men om jag skickar så kommer den att packas väl.
/Niklas