köp en gitarr åt wooten!
- MatsD
- Medlem++
Wooten KAN ju lira smakfull bas också, men det där signumsmattret med tummen som plektrum som han verkar vara mest känd för, det är ungefär lika upphestande att höra som när ungarna sätter fast ett spelkort med klädnypa på cykeln så att det rasslar mot ekrarna när de åker (om nu ungar gör sånt nuförtiden).
/Mats D
/Mats D
- Joel86
- Medlem
Ett lugnare solo med wooten som jag gillar starkt. (förekommer någon turboslinga dock) 
Tycker förövrigt att han är en riktigt grym bassist.
Förutom youtube, där det endast är hans ultraspeed-solon som folk ser så har han varit med i många projekt där han spelar riktigt skönt.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RUkETBD8Qag[/youtube]

Tycker förövrigt att han är en riktigt grym bassist.
Förutom youtube, där det endast är hans ultraspeed-solon som folk ser så har han varit med i många projekt där han spelar riktigt skönt.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RUkETBD8Qag[/youtube]
Senast redigerad av Joel86 den ons 18 mar 2009, 18:52, redigerad totalt 1 gånger.
//Woodo B6 Mahogany Burl, Warwick Corvette $$ 4:a, Bubinga 6:a tillverkad av privat basbyggare // EBS Drome, Boss Me-50B //
- Backlund
- Medlem++
Så är det ju! Jag tror många bara har sett grejorna med VW på youtube och utgår från att han spelar så jämt, men i själva verket är han väldigt bred i sitt spelande (alltså inte bara spelar ultra sonic speed solon osv).Joel86 skrev: Tycker förövrigt att han är en riktigt grym bassist.
Förutom youtube, där det endast är hans ultraspeed-solon som folk ser så har han varit med i många projekt där han spelar riktigt skönt.![]()
Youtube är djävulen!!

-
- Kontot är inaktiverat
Har du hört "Kings of the Wild Frontier" förgångaren till "Prince Charming"?Grafen skrev:Roland skrev:Kan inte undanhålla forumet denna läckerbit...
-:YOUTUBEKLIPP:-
Adam and the Ants, otroligt bra band! Prince Charmingplattan har jag lyssnat extremt mycket på.
Mitt exemplar har nog snart blivit lövtunt som ett estrella-chip då den snurrade duktigt på skivtallriken runt 1983/84...och senare med.
- Tjoffe
- Medlem+
- kmo
- Medlem++
Det där ska jag lära mig nån gångbt skrev:Ok, stand back people. Nothing to see here. Just testing the smiley-thingy.
![]()
![]()
![]()
![]()
H hah ha ha ha!! Fy fan vad kul.
Ehm..... SorryJag gillar Wooten, oftast. Ibland inte.
bus

Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
-
- Medlem+++
- Berntsson
- Medlem+
Godspeed You! Black Emperor kör(de) också med två basister(och två trummisar och två gitarrister) iofs lite skillnad i genre, men...
Jag gillar Wooten när han håller sig ifrån smattret, Amazing Grace-solot på Tuben är mycket härligt(förutom den lilla delen med smatter
).
Inget fel med två basister, men att ha en kompbasist och en solobasist känns inte helt gediget
Jag gillar Wooten när han håller sig ifrån smattret, Amazing Grace-solot på Tuben är mycket härligt(förutom den lilla delen med smatter

Inget fel med två basister, men att ha en kompbasist och en solobasist känns inte helt gediget

Fender Custom Classic Jazz V
Squier Vintage Modified Jazz
When the circus came to town
Painted Oceans
Squier Vintage Modified Jazz
When the circus came to town
Painted Oceans
- blackparkas
- Medlem++++
Är det någon som hört Wooten spela bas "på riktigt"?
Nyfiken på om han öht KAN använda basen till det iaf jag tycker den är till för, koma och svänga.
Ärligt talat tycker jag allt jag hört med Wooten låter bajs, men vi har inte direkt samma ideal, och jag lyssnar gärna om någon har ett bra klipp där han kompar någon artist eller dylikt.
Eller solo-onanerar han enbart?
Nyfiken på om han öht KAN använda basen till det iaf jag tycker den är till för, koma och svänga.
Ärligt talat tycker jag allt jag hört med Wooten låter bajs, men vi har inte direkt samma ideal, och jag lyssnar gärna om någon har ett bra klipp där han kompar någon artist eller dylikt.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- VIP medlem
med Bela Fleck så kompar han faktiskt lite vanligt också..
Riktigt trevligt. Ja tycker om Wooten ibland..
Riktigt trevligt. Ja tycker om Wooten ibland..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Cuba
- VIP medlem
This thread is under supervision by the "Klassiska PrataBas-trådar"-comittee.
It will automatically be nominated if it reaches 7 pages in 24 hours.
This is an automatically generated message. Do not reply to this message!
Personal note from the comittee:
Bra jobbat! Bara 3 sidor kvar nu. Keep it up.
BUMP!!!!
It will automatically be nominated if it reaches 7 pages in 24 hours.
This is an automatically generated message. Do not reply to this message!
Personal note from the comittee:
Bra jobbat! Bara 3 sidor kvar nu. Keep it up.
BUMP!!!!
-
- Medlem+++
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=czu8TUgW ... re=related[/youtube]blackparkas skrev:Är det någon som hört Wooten spela bas "på riktigt"?
Slickt men snyggt.
- optic
- Medlem+
Jag såg han i New York för ett år sedan när han körde med Chick Korea Electric Band. Det var väldigt lite "hej jag är victor wooten" och väldigt mycket mer komp. Dock fick han ett solo som genererade applåder som höll i sig i flera minuter. Solot var helt galet. Typ "Titta, jag är bäst i världen på att slapa och titta, jag kan tapa också, och titta, här har vi världens groovigaste basgång"blackparkas skrev:Är det någon som hört Wooten spela bas "på riktigt"?
En av de mest minnesvärda konserterna jag varit på.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
www.myspace.com/momoorchestra
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
- optic
- Medlem+
blackparkas skrev:Är det någon som hört Wooten spela bas "på riktigt"?
Leta upp låten Sinister Minister med Bela Fleck and the Flecktones samt Sex in a Pan. Men bara så du vet, det är inte 70talsrock.

Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
-
- Medlem+++
- optic
- Medlem+
Fast du får rätt många gitarrer för den där basen.Samuel V skrev:Tänk om man hade haft råd med en yin/yang-bas....det hade varit nåt!
Vilket känns rätt mycket bättre att ha.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
-
- Medlem+++
Sant. Men jag har ju redan en sexsträngad bas, så jag behöver ingen gitarr!optic skrev:Fast du får rätt många gitarrer för den där basen.Samuel V skrev:Tänk om man hade haft råd med en yin/yang-bas....det hade varit nåt!
Vilket känns rätt mycket bättre att ha.
Sålde min gamla Ibanez metal-V till Grafen för ett tag sedan.
- optic
- Medlem+
Känns som det är mer prioritet att starta en insamlingstråd för en gitarr till dig än till wooten. Jag menar, en sexsträngad bas?! Då är du redan i princip gitarist, det är bara att sadla om.
Jag kan tänka mig att gå in med en tjuga till samuels nya gitarr!
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
-
- Medlem+++
Det låter som en grymt bra idé!optic skrev:Känns som det är mer prioritet att starta en insamlingstråd för en gitarr till dig än till wooten. Jag menar, en sexsträngad bas?! Då är du redan i princip gitarist, det är bara att sadla om.

- Cuba
- VIP medlem
Fast erkänn att du är lite bakåtsträvare som bara lirar på 4 strängat optic....optic skrev:Känns som det är mer prioritet att starta en insamlingstråd för en gitarr till dig än till wooten. Jag menar, en sexsträngad bas?! Då är du redan i princip gitarist, det är bara att sadla om.
- optic
- Medlem+
Hey! Jag spelade på en bandlösa sexa i en låt på senaste giget!Scuba skrev:Fast erkänn att du är lite bakåtsträvare som bara lirar på 4 strängat optic....optic skrev:Känns som det är mer prioritet att starta en insamlingstråd för en gitarr till dig än till wooten. Jag menar, en sexsträngad bas?! Då är du redan i princip gitarist, det är bara att sadla om.
Här finns då inga bakåtsträvare!
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe