SD Curlee [NU PÅ TRADERA]

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Basstore
VIP medlem

SD Curlee [NU PÅ TRADERA]

Inlägg av Basstore »

Japp den är jävligt ball men får inte så mycke speltid pga dom andra 19 basarna. :)

Original hardcase och i slitet men bra skick.
Dubbla Dimarzio 70th Pmickar som låter fläsk.

Rattarna bytta enlikt Bastappe.

BUDA PÅ TRADERA!!

Bild
Senast redigerad av Basstore den mån 20 apr 2009, 12:09, redigerad totalt 3 gång.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

De där lite mörkare fläckarna; är det smuts, lackskav, träskav (eller renskav)?
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

vilket skav du vill..
De får du bestämma..
Ollad e den iallafall.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Har inte ens upptäckt dom fläckarna och jag har ju sett och klämt på den irl..

Asbra bas faktiskt, ser inte jättemycket ut för världen kanske men spelar som lite dyrare basar tycker jag och låter riktigt gött.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Hur är halsen konstruerad egentligen? Ser väldigt flummig ut...
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

marcbass skrev:vilket skav du vill..
De får du bestämma..
Ollad e den iallafall.
Frågan var seriös.. :) Jag tar det så här i stället. Är det bara ytligt eller ner i träet?
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

Men sluta att bumpa den här jävla tråden nu!!!!

*Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den. Du ska inte köpa den.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Sartic
Medlem+

Inlägg av Sartic »

marc: 4000:- känns extremt billigt. Jag fick ett bud på 9000:- av någon från vendolin när den låg där. Har för mig att jag satte upp den för 10000. Har tyvärr inte hans mail kvar dock.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Sartic skrev:marc: 4000:- känns extremt billigt. Jag fick ett bud på 9000:- av någon från vendolin när den låg där. Har för mig att jag satte upp den för 10000. Har tyvärr inte hans mail kvar dock.
Kanske ska lägga den på Vendolin då? :D
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Torsdag Mike... ;)
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

marcbass skrev:Torsdag Mike... ;)
*See No Evil, Hear No Evil*
TVR!
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Okej, ja tar med den då.. eller du skulle komma hit?
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Som Sartic skrev. 4000.- för denna är inga pengar..

Grym Gubb-Blues bas. ;)
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

marcbass skrev:Okej, ja tar med den då.. eller du skulle komma hit?
Jag sitter hos min kund i Laholm till 19-tiden, kan svänga förbi dig sen med lådan.
Verkar ju lite enklare än att du ska ta dig upp till Halmstad. ;)
TVR!
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

lugnt..
cluttmeister
Medlem

Inlägg av cluttmeister »

Är den lika tung som den ser ut att vara?
Användarvisningsbild
Sartic
Medlem+

Inlägg av Sartic »

200071: Jag vet faktiskt inte vad det är för typ av fläckar eller om dom går ner i träet. Den ser vintage ut med dom iaf! :D

Kultivator: Vad menar du med flummigt? Lätt en av dom skönaste och mest lättspelade halsarna jag haft min vänsterhand på. Eller menar du hur den är fäst? Den är faktiskt typ halv-neck-trough/bolt on. Halsen är fäst vid stallet med en vääääldigt lång halsplatta.

4000:- är ett extremt bra pris för den... Grym bas, hade som sagt haft kvar den om den inte var shortscale. Tjockt, tungt och fläskigt ljud, mums! 2st 70-tals Dimarzios P-mickar som sagt.

cluttmeister: Vikten vågar inte jag svara på, jag är ganska stor och stark. Har aldrig upplevt att någon bas har varit tung. Jag skulle gissa på att den väger 4-5kg. marcbass får nog svara på denna fråga.
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

Sartic skrev:200071: Jag vet faktiskt inte vad det är för typ av fläckar eller om dom går ner i träet. Den ser vintage ut med dom iaf! :D

Kultivator: Vad menar du med flummigt? Lätt en av dom skönaste och mest lättspelade halsarna jag haft min vänsterhand på. Eller menar du hur den är fäst? Den är faktiskt typ halv-neck-trough/bolt on. Halsen är fäst vid stallet med en vääääldigt lång halsplatta.

4000:- är ett extremt bra pris för den... Grym bas, hade som sagt haft kvar den om den inte var shortscale. Tjockt, tungt och fläskigt ljud, mums! 2st 70-tals Dimarzios P-mickar som sagt.

cluttmeister: Vikten vågar inte jag svara på, jag är ganska stor och stark. Har aldrig upplevt att någon bas har varit tung. Jag skulle gissa på att den väger 4-5kg. marcbass får nog svara på denna fråga.
Jag tror att den är 32 1/4 ".
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Ska se ifall ja kan få fram en vikt på den ikväll..

Sen tror ja också den är lite mer än 32"..

Känns ungefär som min Unicorn..
Användarvisningsbild
Sartic
Medlem+

Inlägg av Sartic »

Så det finns ännu kortare halsar än den?! :shock: Usch!
Jag har alltid trott att det var en shortscale. Aja, jag måste iaf ha 34" på mina halsar som jag spelar på.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

Men sluta bumpa nu, annars måste jag ta ett bankrån och köpa eländet.
TVR!
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Ta ett bankrån!!

oj förlåt Mike nu blev de en bump till. ;)
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Sartic skrev:
Nejmen, att den är randig, liksom. Är det liksom halsträet som bildar greppbräda också, som i en one piece lönnhals, eller är greppbrädan laminerad på samma vis som halsen?
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Kultivator skrev:
Sartic skrev:
Nejmen, att den är randig, liksom. Är det liksom halsträet som bildar greppbräda också, som i en one piece lönnhals, eller är greppbrädan laminerad på samma vis som halsen?
Halsträet som bildar greppbräda också. Det finns ingen greppbräda så att säga.. eller hur man nu ska förklara det :roll:
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

YZZ skrev:
Kultivator skrev:
Sartic skrev:
Halsträet som bildar greppbräda också. Det finns ingen greppbräda så att säga.. eller hur man nu ska förklara det :roll:
Ok! Finns väl inget annat sätt att förklara det, men jag förstår precis.
Skriv svar