Draco skrev:Skulle tro att det är en '96 men inte helt säker. Finns kanske någon här som kan det här med ibanez serienr bättre än jag.
Serienr: F626327
Vikten får jag nog återkomma med.
De kan vara ganska tunga. Därav frågan. Tycker du att den känns tung?
Richard skrev:Vad är det för slags mick på den där egentligen, trippelspolig? och hur låter den?
Bra! Trelägesswitchen ändrar hur den är kopplad, har ingen riktig koll men det finns ett schema på Ibanez' hemsida. Skulle inte tro att de ändrat något på reissuen. Man kan få ganska många ljud ur den vill jag minnas, trebands EQ har den ju också, utöver switchen.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Micken har tre lägen. Singelcoil med och utan diskantfilter samt dubbelcoil. Mittspolen är en dummy som används för att få humbucking även vid singelcoil-drift.
Kultivator skrev:
Bra! Trelägesswitchen ändrar hur den är kopplad, har ingen riktig koll men det finns ett schema på Ibanez' hemsida. Skulle inte tro att de ändrat något på reissuen.
Är nöjd med min ATK som också har svart plektrumskydd. Tycker inte att bilden gör den riktigt rättvisa här. Är inte övertung men känns gedigen. Jag spelar alltid med switchen i mitten och alla reglage på max utom att jag tonar ned diskanten något. Jag spelar hårt fingerspel på halsen och jag gillar att den står pall för hårta tag. Halsen känns jämntjock hela vägen och är lättare att spela på kring de lägsta banden jmf med med min precision -78. Inte samma organiska ton förstås men det är nog den första aktiva basen jag gillat på mycket länge. Nackdelen är mikrofonen är oskön som tumstöd om man vill spela så och jag har fungerat på att bygga någon egen variant.
Richard skrev:Vad är det för slags mick på den där egentligen, trippelspolig? och hur låter den?
En trippelspolig med treläges-switch. Ganska mycke bas i basen. men man kan göra ganska mycket med den tack vare mid-range kontrollen tycker jag.
Precis.
Om jag kör med lite dist på min transistortopp (Sunn) så kan jag styra hur mycket det skall dista vid anslaget genom att justera mid-ratten och detta utan att förändra ljud och volym allt för mycket.
Draco skrev:Skulle tro att det är en '96 men inte helt säker. Finns kanske någon här som kan det här med ibanez serienr bättre än jag.
Serienr: F626327
Vikten får jag nog återkomma med.
Precis.
Det är en 96a byggd i Fujigen fabriken
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.