Vänta ett tag till så får du nog en filmroll i Indien.JMP skrev:Ganska logiskt!Billy skrev:Heter Rasmus, blev kallad "Rasse" som liten kid, tyckte inte det var så kul, så det blev "Ralle" i stället, sen blev det "Balle", sen "Bulle" och tillsist "Billy".
Varför heter ni som ni heter..?
- broder blues
- Medlem++
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
- broder blues
- Medlem++
Olle lär ha samma bakgrund.fieldflower skrev:jesper skrev:Det sägs att jag gäspade stort mitt i någon vad-ska-vi-döpa-ungen-till--diskussion... varvid min mormor sade "det är allt en riktig jesper det där..." och så blev det.![]()
Kan inte låta bli att undra hur många som får namnet Jesper pga liknande anledning.
- broder blues
- Medlem++
En riktig fotsoldat således.dolek skrev:Tog mitt nick från när jag gjorde lumpen i boden, då var det en lirare som jobbade på materielavdelningen med att dela ut sockor, och han frågade efter folks "dolek" på fötterna. Så, ja.
- broder blues
- Medlem++
Ok... ja e trött.. d märks va?
Iaf. on topic... I många år har jag använt varianter på Frank Zappa (som under 10 år va min stora hjälte) som tex Zappa, fzappa, frankzappa, fvzappa.. you get it.. Men sen 10 år förkovrar jag mig mer i min stora passion blues.. surpris.
Började signera mail med "er/din broder i blues" vilket till slut blev broder blues. Jag har oxå inom ramen för min webplats blueslovers.se smygstartat en festivaldagbok (eller blog som kiddsen säger) som heter "broder blues hälsar på". Detta naturligtvis en nudge till låten "Herr blues hälsar på" med Nisse Hellberg och Peps Persson från albumet "Röster från södern".
Tanken är att förmedla intryck, recensioner o foto direkt från fältet när jag bevistar bluesfestivaler.
Strax efter den idén föddes hittade jag pratabas. Resten är historia.
Iaf. on topic... I många år har jag använt varianter på Frank Zappa (som under 10 år va min stora hjälte) som tex Zappa, fzappa, frankzappa, fvzappa.. you get it.. Men sen 10 år förkovrar jag mig mer i min stora passion blues.. surpris.
Började signera mail med "er/din broder i blues" vilket till slut blev broder blues. Jag har oxå inom ramen för min webplats blueslovers.se smygstartat en festivaldagbok (eller blog som kiddsen säger) som heter "broder blues hälsar på". Detta naturligtvis en nudge till låten "Herr blues hälsar på" med Nisse Hellberg och Peps Persson från albumet "Röster från södern".
Tanken är att förmedla intryck, recensioner o foto direkt från fältet när jag bevistar bluesfestivaler.
Strax efter den idén föddes hittade jag pratabas. Resten är historia.
-
- Medlem++
broder blues skrev:Olle lär ha samma bakgrund.fieldflower skrev:jesper skrev:Det sägs att jag gäspade stort mitt i någon vad-ska-vi-döpa-ungen-till--diskussion... varvid min mormor sade "det är allt en riktig jesper det där..." och så blev det.![]()
Kan inte låta bli att undra hur många som får namnet Jesper pga liknande anledning.

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- ai.daedalus
- Medlem
Jag var helt inne i Deus Ex världen en gång i tiden. Deus Ex är ett dataspel från 2000 som bl.a. blev Game of the Year, en blandning mellan First Person Shooter och Role Playing Game.
Där fanns det en karaktär som kallade sig själv Daedalus. Det visar sig vara en AI (artificial intelligence) som var ett misslyckat Echelon-projekt och vände sig mot sin kreatör. Han styr hela världens nätverk...
Blablabla. Jag älskar grejer som robots och artificial intelligence så det vart ai.Daedalus.
Där fanns det en karaktär som kallade sig själv Daedalus. Det visar sig vara en AI (artificial intelligence) som var ett misslyckat Echelon-projekt och vände sig mot sin kreatör. Han styr hela världens nätverk...
Blablabla. Jag älskar grejer som robots och artificial intelligence så det vart ai.Daedalus.
Fender Precision Bass -99, Epiphone Power Bass -89, OLP MM3 -??
- Dramo
- VIP medlem
- archisland
- Medlem+
- Kontakt:
Bumpar upp den här tråden lite..! Nya medlemmar, sälla er till tråden 

Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k5tqJe5W2gI[/youtube]Cliff_the_great skrev:Mitt är där för jag har alltid diggat Cliff stenhårt men det känns mer och mer tråkigt att ha det. Inte för att jag gillar Cliff mer men det känns så opersonligt så jag kanske tar tillfället i akt och byter namn.
- 3nck
- Medlem
- 3nck
- Medlem
HAH, knedy är en snuskis!!knedy skrev:Soggy har ju en ganska rolig betydelse på engelska annars. Se t.ex Soggy Cookie:ZoggeY skrev:Letade efter ett bra nick till internetvärlden. Min brorsa kom på: mitt namn, Oskar gjort till ogge, och sen ett Z framför och ett Y bakom=ZoggeY. Ska uttalas `soggy`. Har hängt med i några år.
http://www.urbandictionary.com/define.p ... ggy+cookie

|0 1 0 2 = = 0 = 0 = 0 1 0 2 = =|0 = 0 = 0 1 0 0 1 0 2 = = 0 = 0| = 0 1 0 2....
- 3nck
- Medlem
Den e go, "Metallica! , fackföreningen?"Laser-Bas skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k5tqJe5W2gI[/youtube]Cliff_the_great skrev:Mitt är där för jag har alltid diggat Cliff stenhårt men det känns mer och mer tråkigt att ha det. Inte för att jag gillar Cliff mer men det känns så opersonligt så jag kanske tar tillfället i akt och byter namn.
|0 1 0 2 = = 0 = 0 = 0 1 0 2 = =|0 = 0 = 0 1 0 0 1 0 2 = = 0 = 0| = 0 1 0 2....
- Noelredding
- Medlem++
- Tjoffe
- Medlem+
- GROVIS
- Medlem+
Jobbar som Anläggningsarbetare a.k.a GROVIS
http://www.myspace.com/marcwhite" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.paintedblind.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/paintedblindmetal" onclick="window.open(this.href);return false;
Gibson Thunderbird Studio, Morgan aukustisk, Warwick SCREAMER STD,300W top,1x15,4x10, KorG pedal
http://www.paintedblind.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/paintedblindmetal" onclick="window.open(this.href);return false;
Gibson Thunderbird Studio, Morgan aukustisk, Warwick SCREAMER STD,300W top,1x15,4x10, KorG pedal
-
- Medlem
därför att Mekaniskt (som syftar på att jag oftast finns i/under/ovanpå/bredvid nån form av mekaniskt fordon med verktyg i ena handen och reservdelar i den andra) låter mycket bättre än namnet som alla polare känner mej vid, Fisken!
Epi Thunderbird, Fender Bassman, Peavy Basic 60, Billig P-baskopia...
More gear than skill!
More gear than skill!
- richieroyale
- Medlem+
- Cuba
- VIP medlem
Jag registrerade mig på ett motorforum för Mazda Miata/MX-5 nördar
för många år sedan, för att ställa en fråga. Jag hade just kommit hem från ett insjödyk och valde "Scubadiver" som nick.
Det nicket har jag använt, i varierande former på alla forum jag deltar i.
Det blev trendigt att korta ner nick'en här på PBforumet och därför kortade jag ner mitt från "Scuba" till "Cuba".
Det har inget med landet att göra även om jag rest en hel del där.

Det nicket har jag använt, i varierande former på alla forum jag deltar i.
Det blev trendigt att korta ner nick'en här på PBforumet och därför kortade jag ner mitt från "Scuba" till "Cuba".
Det har inget med landet att göra även om jag rest en hel del där.