Ny mick till Peavey

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Janne

Ny mick till Peavey

Inlägg av Janne »

Efter lite misslyckade försäljningsförsök så får nog den här stanna som backup-bas. En Peavey Foundation 2000 är det, riktig go bas men ganska kassa mickar. Finns det utbytesmickar i de här måtten/skruvhålen? Dom är 35x110 i storlek. Helst skulle jag slänga på en P-mick på den men då får jag väl göra våld rätt ordentligt på den. Det spelar ju iofs ingen större roll då det är en budgetbas. Vad köper man för p-mick i så fall? Och vart placerar jag den? Hjälp en total nybörjare när det gäller mickbyten.

Bild
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

http://www.bestbassgear.com/bartolini-mk5-pickups.htm

Dom är nääästan rätt dimension.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Janne

Inlägg av Janne »

Tackar, dom borde ju funka. Tror aldrig jag spelat på en bas med bartolini, vad är det för karaktär i ljudet på dom?
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Janne skrev:Tackar, dom borde ju funka. Tror aldrig jag spelat på en bas med bartolini, vad är det för karaktär i ljudet på dom?
Hmm.. det är trevligt varmt ljud typ som en riktig trevlig basmatta typ. Jag är superkass på att förklara sådant men ett varmt och jämnt ljud som omfamnar en ordentligt tycker jag. Själv älskar jag bartolinis ljud :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

plussar på YZZ där. Bartolini ger som sagt en bra basmatta men de bartolini jag har på min Zon ger även ett väldigt precist ljud.
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Skriv svar