...bandlös luta....Geddy_Lee skrev: Och en Oud är naturligtvis en...........?

Tja, att spela överhuvudtaget egentligen.Svarte_Jack skrev:Vad behöver du öva på?kanifflesmannen skrev:...Dessutom blir man inspirerad till stordåd - eller åtminstone att lära sig mer och att öva, vilket jag aldrig gjort speciellt mycket...
Ungefär som att säga "jag är inte född, jag är adopterad" (ta det som ett skämt)GrafZeppelin skrev:Var skulle du annars bo?Diesel skrev:Jag unnar mig.. och sen bor jag hemma och har fast jobb
I vissa fall kan du kanske ha högre avkastning på instrument än på pensionMALA skrev:Ungefär som att säga "jag är inte född, jag är adopterad" (ta det som ett skämt)GrafZeppelin skrev:Var skulle du annars bo?Diesel skrev:Jag unnar mig.. och sen bor jag hemma och har fast jobb
Jag finansierar genom att skippa allt som har med pensionsförsäkring att göra (jo, jag har vuxenpoäng) och ett hyfsat jobb). Min filosofi är (när det gäller att skippa pensionen) :
* du vet aldrig vad som händer imorgon eller nästa dag
* till skillnad mot pensionspengarna kan du använda basarna, de är vackra att se på, de kan öka i värde, barnen kan ärva dem
* om jag lever när pensionsåldern inträffar kan jag sälja dem (???????)
Absolut! och dessutom är det skattat och klart. Men jag tänker inte investera i vintage-Fendrar och lägga i kassaskåpDiesel skrev:
I vissa fall kan du kanske ha högre avkastning på instrument än på pension