Då så. 2008 års modell av klassikern som har lättare stämmisar och ett tyngre stall som det går att köra string thru eller vanlig strängning genom. Svart eller vitt(original) P-skydd får vinnarn välja.
Det är basen till höger det gäller.
Sådant här case med alla små originalpryttlar och paper följer med
marcbass skrev:9200:- total.. De är väl lite väl bra pris va?
Kanske... Hade ju tänkt mig 9000 för den men sen ska ju frakten betalas och kneddan ha en liten del så jag tänkte jag sätter ut 92 lotter så får vi se hur många som går.
Jag tror det går att sälja hur många lotter som helst egentligen om man ser det så.
Men på något vis så måste det ju ändå hamna på någorlunda marknadspriser, annars blir det ju bara lotterier hela tiden till överpriser för att man vet att man får bra betalt av de där störda basisterna som köper alla lotter som går att få tag i....
Med risk att skjuta mig själv i foten då eftersom jag kanske ev. inom en viss tidsrymd kommer lotta ut en topp till överpris enl somliga...
marcbass skrev:9200:- total.. De är väl lite väl bra pris va?
Kanske... Hade ju tänkt mig 9000 för den men sen ska ju frakten betalas och kneddan ha en liten del så jag tänkte jag sätter ut 92 lotter så får vi se hur många som går.
Känns dumt att diskutera priser i ett pågående lotteri.
----------------------
Men ingår plektrumskydden, fräscha strängar, plektrum och mandelkubb så är det ok.
Senast redigerad av alexon den ons 01 apr 2009, 23:43, redigerad totalt 1 gånger.
OM jag försöker att sälja tex en bas för 8000:- dessutom med prutmån, och efter en tid inte fått nåt napp, då kan jag ju inte sälja lotter för ännu mera pengar.
Fast man ska kanske sätta ut Les Paulen för 50 lotter a´ 100:-
Jag tycker att man förstör prisbilden...på nåt sett.
MEN det är vad JAG tycker, och gillar jag inte ett lotto så låter jag bli att köpa nån lott.
MikeO skrev:
OM jag försöker att sälja tex en bas för 8000:- dessutom med prutmån, och efter en tid inte fått nåt napp, då kan jag ju inte sälja lotter för ännu mera pengar.
Jag har haft ute den för 9000:-. vart fick du 8000 ifrån?
------------------------
Jag tyckte inte det var för mycket med 9 eftersom den kostar 13 på thomann och 14 här i sverige (ungefär).
Under 10 med frakt från UK är ju bättre än det här då fast här kan du ju komma hit och klaga om det skulle va ett riktigt skitex.
Anledningen till de 200 extra är för frakten och sen tar jag ju av "mina" 9000 till kneddan så egentligen är det ju mindre än jag begärde i min säljtråd.
Så tänkte jag men jag kanske bara är snål helt enkelt.
Tycker ni är lite taskiga mot Cliffy eller möjligen undfallande mot alla utom Cliffy. Alla har väl sålt sina basar för det pris dom begärt i annonsen + frakt? Det har ju blivit någon sorts standard, rätt eller fel kan väl diskutera. Men det är ju många basar som inte gått att sälja på vanligt vis till det pris dom lottats ut för.
Janne skrev:Tycker ni är lite taskiga mot Cliffy eller möjligen undfallande mot alla utom Cliffy. Alla har väl sålt sina basar för det pris dom begärt i annonsen + frakt? Det har ju blivit någon sorts standard, rätt eller fel kan väl diskutera. Men det är ju många basar som inte gått att sälja på vanligt vis till det pris dom lottats ut för.
Det som har lottats ut tidigare har mest varit gammalt mög (ursäkta skånskan). Ingen annan bas har varit såpass ny. Den ligger därför ganska nära nypris, men det är kanske rätt så. Jag har ju trots allt valt att köpa en lott (om jag nu inte laddar ned den illegalt).