hosse skrev:nu kanske jag kan börja lira på den igen när jag blivit av med det jävulska stallet. Badass + Hosse = ej kompatibelt.
Får man vara så nyfiken att man frågar vad som mer exakt inte föll herrn på läppen med Badass-stall? Alla brukar ju vara ense om att de är bra, endast esteterna som tycker att allt utom ett vintage-stall skämmer en Fender-bas brukar ha invändningar och de har då alltså inte med funktion och ljud att göra.
hosse skrev:nu kanske jag kan börja lira på den igen när jag blivit av med det jävulska stallet. Badass + Hosse = ej kompatibelt.
Får man vara så nyfiken att man frågar vad som mer exakt inte föll herrn på läppen med Badass-stall? Alla brukar ju vara ense om att de är bra, endast esteterna som tycker att allt utom ett vintage-stall skämmer en Fender-bas brukar ha invändningar och de har då alltså inte med funktion och ljud att göra.
/Mats D
det måhända att det är psykosomatiskt, men jag har märkt tydligt hur Badass stryper den träiga tonen, särskilt efter jag köpte min andra jazz nyligen. helt olika ton i dom båda. visst, sustainen är grym i Highwayen, men tonen blir artificiell på nåt vis. det är fint trä i kroppen och väldigt tunn cellulosalack, men den tonen som detta borde uppbåda framträder liksom inte. samma sak på min p-bas. körde Badass på den ett tag men den blev stående och jag var inte riktigt nöjd med den. bytte till ett rostigt, smutsigt bockad-plåt-stall och vips så var den en helt annan bas för mig.
hade du förresten inte en kasse stall du försökte sälja för ett tag sen? eller dom blev sålda?