Har en rörstarkare till salu!
Mycket fint, varmt och bra ljud. Rör remont -06
Mesan är i case.
Har köpt en Markbass F1, så mesan är i hemma den mesta tiden (tyvärr).
pris: 12000kr
Finns i Åbo Finland
Fraknadkostnader via dhl är ungefär 600kr till Stockholm..
Tel: +358405555771
Senast redigerad av vesku den tor 23 apr 2009, 09:18, redigerad totalt 1 gånger.
Vad jag förstått så är det runt 300 i 400:an och 500 i 400+!?
Men jag kan ha snappat upp detta av någon här på forumet som inte haft koll iofs.
Har alltid trott annars att 400:an är på 400w och 400+ är på 500.
Enligt Mesa så är det 400w i 400:an och 500w i 400+. Olika slutrör också då 400:an kom med 6550's och 400+ med 6L6:or.
Citerat ut mailet jag fick från Mesa
"The 400 had a Switchable 6 Band Graphic EQ (Later replaced
in the 400+ by a 7 band Graphic) and was rated at 400 Watts. Instead of a 12
x 6L6 tubes that you get in a 400+ (for 500 Watts), the 400 used 6550's."
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Fasiken oxå! Det verkar inte vara meningen att jag ska ha en Mesa igen..
Måste lämna in min bil på reparation eftersom dämpare och annan skit har pajat.. Så där rök pengarna till den stärkaren upp
Boom skrev:Fasiken oxå! Det verkar inte vara meningen att jag ska ha en Mesa igen..
Måste lämna in min bil på reparation eftersom dämpare och annan skit har pajat.. Så där rök pengarna till den stärkaren upp
Min tolkning är att det inte verkar vara meningen att du ska ha bil.
Boom skrev:Fasiken oxå! Det verkar inte vara meningen att jag ska ha en Mesa igen..
Kan så vara..
Ska man ha bil i Göteborg så får man skaffa sig en Humvee eller något annat terrängfordon. Vi världens sämsta vägar
Kan så vara..
Ska man ha bil i Göteborg så får man skaffa sig en Humvee eller något annat terrängfordon. Vi världens sämsta vägar