Den var vid köpet i ett riktigt risigt skick. Som syns på bilden finns det lacksläpp vid kontrollerna och ännu mer på baksidan. Det finns massor av dings och märken. Det är glapp i potar och telejack. Stallet saknar justeringsskruvar för sadlarna. Halsen är rejält bananformad.
Till det positiva: Det sitter aktiva EMG Jazzmickar på som låter skitbra! Halsen är bland det skönaste jag spelat på. Inga vassa bandstavar, skön lack på baksidan, perfekt profil och väääldigt smal med rejält tajt stringspacing. Banden är också i bra skick.
Det första jag gjorde igår kväll var att ta av strängarna och göra rent greppbrädan som var rejält skitig. Vatten + Svinto + Citronolja gjorde susen. Sen åkte halsen av.
Stallet skruvade jag loss och gjorde rent ordentligt. Nya sadelskruvar kommer som sagt att behövas. Mickarna och området runt omkring var också skitigt så det har jag gjort rent.
Lacksläppet vid kontrollerna har jag fyllt i provisoriskt med en svart tuschpenna. Kanske slipar ner och lackar om senare. Släppet på baksidan får vara tills vidare.
Nästa steg är att kolla över den glappande elektroniken. Men det får en lödkunnig kompis göra åt mig.
Kanske fixar lacksläppen i helgen, ska hem till mina föräldrar som har för ändamålet anpassade lokaler.
Mer bilder kommer!