Sugen på nåt mindre som hemmaförstärkare (jo, faktiskt) så nu vill jag se om det går att få denna såld utan att helt ge bort den.
Blir det inga pengar ställer jag den väl på vinden eller nåt.
Kasta in bud så får vi väl se om det kittlar tillräckligt för att sälja.
Grejer:
Topp: Hartke HA 7000 - 2 x 350 Watt bi-ampad så man kan ställa lågbas och högre till varsitt slutsteg. Min 4 Ohm per steg.
Rör- och SS-preamp som kan blandas precis som man vill, inbyggd kompressor, EQ, Bas och Treb-boost.
Lådor, samtliga den gamla robusta XL-series med aluminiumkoner:
2x15 (4 Ohm)
4x10 (8 Ohm)
4x5 (8 Ohm)
2x15 sätts i lågbasutgången och de andra bägge tillsammans i högregisterutgången så får man ut full effekt av bägge stegen.
Den ger massor av lågbas ur 2x15-lådan och klar mid och diskant ur 4x10- och 4x5-lådorna.
Allt är naturligtvis felfritt och funkar helt up-to-spec. Jag köpte dem nya -96 (tror jag) och har väl gigat med dem 15-20 gånger eller så.
Jag har inte haft några problem med grejerna förutom att frontskivan på 2x15-lådan släppte lite i limningen från innerstadgningen, men det är skruvat och limmat bra nog för att hålla för kärnvapenkrig.
T.o.m. kablarna är samma som då jag köpte den.
Toppen har suttit rackad hela tiden så den har inga dings förutom minimala skrap från att ha plockats i och ur racket nån gång.
Detta är en stor rigg som spelar starkt!
Skickas absolut inte med annat än PrataBastransport (om någon skulle ha plats för den alltså.)
Bild: