Min Behringer Oktavtrampa klarar att tracka ned till lös B-sträng (ibland, men alltid ned till C på B-strängen), och den oktaverar 2 oktaver ned om man så vill.newheartshadow skrev:Hehe, pitchblacken klarar längre ner än så.Johanivansson skrev:Det ÄR världens bästa oktavpedal! Jämfört med Octabass och alla de andra har (enligt mig) oktavsignalen mycket snyggare karaktär. Alla andra oktavpedaler jag testat låter så himla synthigt och har nån konstig knorrig karaktär... Sub-blastern är mycket fetare.lowfreq skrev:Hrmmm......!Hellboy skrev:Hursom har du köpt världens bästa oktavpedal. Stort grattis.
//J
Kan du beskriva varför du tycker den är världens bästa oktaver?
Och på vilket sätt du tycker den är bättre än t.ex Octabass ?!
Och exempel på situationer där du tycker lågbasmurret den ger ifrån sig är användbart?
Det skulle för mig vara intressant läsning!!
Vad menar du med lågbasmurret? Själva dess ljud eller något missljud? Jag hade nämligen en sub-blaster i nån dag som gav ifrån sig "lågbasmurr" hela tiden, utan att man spelade. Lämnade tillbaks den och köpte en annan som inte lät så.
Jag testade förresten att stämma med min E-sträng EN OKTAV, och sub-blastern trackade fortfarande. Man hörde ju inte vad det var för ton, men pedalen pallade. Dessutom uppfattade min Pitch Black vad det var för ton. HELT SJUKT! En stämapparat som kan höra två oktaver lägre än låga E...
stämde ner min F#sträng tills den nästan lossnade från basen, man kunde i princip räkna svängningarna själv. inga problem för stämmisen. tror G# -1 var det sista den registrerade. alltså nånstans runt 10Hz
Låter som om nån ihärdig person knackar på dörren ungefär.
That's low...