Någon som är bra på att lacka i stockholmstrakten?
- Dnilke
- VIP medlem
Någon som är bra på att lacka i stockholmstrakten?
Finns det någon som är bra på att lacka om gamla basar, helst i Stockholmstrakten? (Ad lib tar inte emot lackjobb på ett tag)
Fender Jazz 63, moddad Jazz MIJ 75 RI, Bjärton kontra, Stagg EDB, Ashdown ABM300, ABM115, ABM 410H, TKS 112 TWEED, GK 200 MB och diverse pedaler...
-
- Medlem+++
- Liten
- Hedersmedlem
För i helvete Samuel!!!!Samuel V skrev:http://www.guyguitars.com
Hade det varit jag så skulle jag hålla dig återbetalningsskyldig för det där rådet!!! Han är ju ny på forumet.. har ingen aning om vad vi skämtat om sedan länge...
not cool!
- Dnilke
- VIP medlem

Vad är detta?
Jag är, som sagt, ny på forumet och efter att ha läst massor av vettiga inlägg så förväntar jag mig seriösa svar om det inte tydligt framgår att det är ett skämt.
Jag letar efter någon som har erfarenhet av att lacka om gamla instrument
Fender Jazz 63, moddad Jazz MIJ 75 RI, Bjärton kontra, Stagg EDB, Ashdown ABM300, ABM115, ABM 410H, TKS 112 TWEED, GK 200 MB och diverse pedaler...
-
- Medlem
Ironi är rätt kul faktiskt...men som sagt vänta in lite fler råd....Dnilke skrev:![]()
Vad är detta?
Jag är, som sagt, ny på forumet och efter att ha läst massor av vettiga inlägg så förväntar jag mig seriösa svar om det inte tydligt framgår att det är ett skämt.
Jag letar efter någon som har erfarenhet av att lacka om gamla instrument

//Calle Balle
Tecamp Puma 350, Maruszczyk Elwood 4:a (metallic blue, matching headstock)
Tecamp Puma 350, Maruszczyk Elwood 4:a (metallic blue, matching headstock)
- Dnilke
- VIP medlem
- Liten
- Hedersmedlem
Mitt tips är GNUlars här på forumet.. Mycket duktig enligt vad jag hört!
Han jobbar dock i Göteborg!
http://www.gnu.se/
Senast redigerad av Liten den tor 16 apr 2009, 13:51, redigerad totalt 1 gånger.
- BBQV
- Forumvärd
- groovyjr
- VIP medlem
Ja, Lars är enligt referenserna duktig och jag ska snart få se mitt resultat (en vecka kvar efter 7 månaders väntan - hallelulja!!!).Liten skrev:Mitt tips är GNUlars här på forumet.. Mycket duktig enligt vad jag hört!
Men ska du ha tag i någon i Sthlm så säger jag utan tvekan AdLib.

If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
-
- Medlem+++
Liten skrev:För i helvete Samuel!!!!Samuel V skrev:http://www.guyguitars.com
Hade det varit jag så skulle jag hålla dig återbetalningsskyldig för det där rådet!!! Han är ju ny på forumet.. har ingen aning om vad vi skämtat om sedan länge...
not cool!

- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Dnilke
- VIP medlem
Jag vill få bort en märklig omlackning av en Fender J från 63 och sedan beror det lite på hur den ser ut under, om trät är fint så är naturell ett alternativ, om det finns spår av orginallacken så får det bli en sådan refinish annars OW, därför skulle det vara skönt att ha den på nära håll så att jag kan besöka den och följa arbetet. Annars har jag förstått att Lars ska vara bra på detta.TDHP skrev:Det beror lite på vad du ska lacka och hur.
- TDHP
- Forumvärd
Ok, då är killen jag tänkte på inte rätt.Dnilke skrev:Jag vill få bort en märklig omlackning av en Fender J från 63 och sedan beror det lite på hur den ser ut under, om trät är fint så är naturell ett alternativ, om det finns spår av orginallacken så får det bli en sådan refinish annars OW, därför skulle det vara skönt att ha den på nära håll så att jag kan besöka den och följa arbetet. Annars har jag förstått att Lars ska vara bra på detta.TDHP skrev:Det beror lite på vad du ska lacka och hur.
Han är jätteduktig på att lacka men kan inte ett skit om instrument!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- groovyjr
- VIP medlem
Som sagt AdLib eller Lars på GNU, det är de två bästa i Sverige när det gäller den typen av lack. Möjligen Arvidsson också om han fortfarande gör sådant. Själv kollade jag runt med en hel del erkända vintage-handlare innan jag skickade min '60 p-bas på omlack och alla hade två svar: AdLib och GNU. Lite dyrare - mycket bättre..Dnilke skrev:Jag vill få bort en märklig omlackning av en Fender J från 63 och sedan beror det lite på hur den ser ut under, om trät är fint så är naturell ett alternativ, om det finns spår av orginallacken så får det bli en sådan refinish annars OW, därför skulle det vara skönt att ha den på nära håll så att jag kan besöka den och följa arbetet. Annars har jag förstått att Lars ska vara bra på detta.TDHP skrev:Det beror lite på vad du ska lacka och hur.
If it ain't got groove it ain't got soul...
- Dnilke
- VIP medlem
Ok, då är det som jag trodde. Alla som jag har pratat med tidigare har rekommenderat Hasse på Ad Lib men, som sagt, så har jag ringt dit med jämna mellanrum och fått svaret att han inte tar emot något på ett bra tag. Jag har haft mina basar hos honom förut av andra skäl och är väldigt nöjd med resultaten så då återstår att vänta eller att kontakta Lars på GNU.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Om det är en original USA Jazz från -63 skulle jag definitivt råda dig att vänta tills AdLib kan. Eller GNU Lars, som sagt. Men vänd dig till någon som är bra. Definitivt.... Bättre att det tar lite längre tid.....Dnilke skrev:Ok, då är det som jag trodde. Alla som jag har pratat med tidigare har rekommenderat Hasse på Ad Lib men, som sagt, så har jag ringt dit med jämna mellanrum och fått svaret att han inte tar emot något på ett bra tag. Jag har haft mina basar hos honom förut av andra skäl och är väldigt nöjd med resultaten så då återstår att vänta eller att kontakta Lars på GNU.
//J
- blackparkas
- Medlem++++
Hm... jag måste ha missat det här med Paul guy!?Samuel V skrev:Liten skrev:För i helvete Samuel!!!!Samuel V skrev:http://www.guyguitars.com
not cool!![]()
![]()
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Liten
- Hedersmedlem
meklubba!blackparkas skrev:Hm... jag måste ha missat det här med Paul guy!?Samuel V skrev:Liten skrev:För i helvete Samuel!!!!Samuel V skrev:http://www.guyguitars.com
not cool!![]()
![]()
- Dnilke
- VIP medlem
Självklart, det är ingen brådska men jag blev nyfiken på om det fanns några fler än de ovannämndaHellboy skrev:
Om det är en original USA Jazz från -63 skulle jag definitivt råda dig att vänta tills AdLib kan. Eller GNU Lars, som sagt. Men vänd dig till någon som är bra. Definitivt.... Bättre att det tar lite längre tid.....
//J
- Jan Hellman
- VIP medlem
Ju det är ju altid bra att fråga. Men, som sagt, vad du än gör.... Vänd dig INTE till Paul Guy......Dnilke skrev:Självklart, det är ingen brådska men jag blev nyfiken på om det fanns några fler än de ovannämndaHellboy skrev:
Om det är en original USA Jazz från -63 skulle jag definitivt råda dig att vänta tills AdLib kan. Eller GNU Lars, som sagt. Men vänd dig till någon som är bra. Definitivt.... Bättre att det tar lite längre tid.....
//J

//J
-
- Medlem++
Paul Guy förstörde en Stingray som Hellboy ägde bla.. Tydligen någon speciell Stingray. Efter att Hellboy förklarat hur den är byggd och att arbetet var tvunget att göras på ett annat sätt när han lämnade in den.blackparkas skrev:Hm... jag måste ha missat det här med Paul guy!?Samuel V skrev:Liten skrev:För i helvete Samuel!!!!Samuel V skrev:http://www.guyguitars.com
not cool!![]()
![]()
Tydligen så struntade Guy i detta och Hellboys Stingray blev totalförstörd. R.I.P
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- Jan Hellman
- VIP medlem
En av dom första som gjordes. Tidig -76:a. Och en av väldigt få i silver....YZZ skrev:Paul Guy förstörde en Stingray som Hellboy ägde bla.. Tydligen någon speciell Stingray. Efter att Hellboy förklarat hur den är byggd och att arbetet var tvunget att göras på ett annat sätt när han lämnade in den.blackparkas skrev:Hm... jag måste ha missat det här med Paul guy!?Samuel V skrev:Liten skrev:För i helvete Samuel!!!!Samuel V skrev:http://www.guyguitars.com
not cool!![]()
![]()
Tydligen så struntade Guy i detta och Hellboys Stingray blev totalförstörd. R.I.P

//J