Säljer P-basen( http://pratabas.se/viewtopic.php?t=2726 ), har ingen konkret information om vad det är förrutom att den är köpt beggad från Japan.
Ser ut som någon lackat den hemma och gjort något före dom la färgen, för som ni ser på bilderna skiftar den lite på några ställen. Det är solid CAR-lack och klarlack över så syns inte i vissa vinklar alls. Det är inget fel med det förrutom att det ser lite speciellt ut.
Vintage-tintad klarlackad hals, rejäl P-bas profil. All hardware är nickel, inte kromat.
Jag har skruvat av halsen och kollat, inga synliga taggar eller liknande som visar ursprunget. Men då är det lackat över i halsfickan också så kan dölja sig något där under. Tightaste halsfickan jag varit med om, halsen sitter som sten även utan skruvarna i.
När jag skruvade av plektrumskyddet la jag märke till att fräsningen är likadan som på min ESP, så den kan mycket väl vara byggd av gamla ESP-delar före dom började tillverka egna instrument.
Allt i basen känns kvalitésmässigt högt.
Det går att köra utan plektrumskydd om man man har kontrollplatta och sarg runt micken, vilket jag har från andra ESPn och kan säljas med för en liten slant.

Skickar hur som helst med både hals- och stallkåpa+skruvar, inga hål borrade för stallkåpan än. I stabil gammal lädergigbag.
Här kommer en hel hög med bilder:

Här tillsammans med ESPn och Fagerlund telecastern:

Och såhär kan man se ut när man spelar på den:

Notera: Plektrum och baseballgrepp.