Dereborn med Rolf Wikström!

Prata om olika basister, kända som okända
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Dereborn med Rolf Wikström!

Inlägg av Hangover »

Den här mannen känns väl igen?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q_fgczYpU-A[/youtube]

Var bara tvungen att lägga upp denna tråden, har totalt missat att han lirat med "Roffe" som när det kommer till blues på svenska är min absoluta favorit!

P.S Om du (alltså du som avses) läser detta kan du inte lite kort berätta hur det är att spela med det gänget och hur du kom att göra det?
Senast redigerad av Hangover den tis 21 apr 2009, 13:25, redigerad totalt 1 gånger.
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jag har gått på bolaget åt Roffe en gång när han gigade i Norrtälje och insåg att det var en drogfri tillställning! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Inlägg av Hangover »

TDHP skrev:Jag har gått på bolaget åt Roffe en gång när han gigade i Norrtälje och insåg att det var en drogfri tillställning! :D
Då fick han spela törstig......eller?
(än vad då?)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Hangover skrev:
TDHP skrev:Jag har gått på bolaget åt Roffe en gång när han gigade i Norrtälje och insåg att det var en drogfri tillställning! :D
Roffe? Aldrig! :lol:
TDHP
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

TDHP skrev:
Hangover skrev:
Han brukar inte röka på scen heller. :P
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Inlägg av Hangover »

Senast jag såg Roffe var i Wämöparken, Karlskrona. Det var Pugh, Eldkvarn+Lokalt bluesrockgäng (har lirat med ena gitarristen) och sist Roffe. De hade gigat i Lund eller Malmö tidigare samma kväll å jäkla vad bra det var.
(än vad då?)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Plockar fram hans Ferlin-platta ibland, mycket bra.
TDHP
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Inlägg av Hangover »

Var i replokalen igår och spelade igenom Mississippi-plattan, med min stämning så konstaterade jag med ett leende att det mesta går i F#.
Skön platta, kul å stå leka till.
(än vad då?)
dereborn

Re: Dereborn med Rolf Wikström!

Inlägg av dereborn »

Hangover skrev:...P.S Om du (alltså du som avses) läser detta kan du inte lite kort berätta hur det är att spela med det gänget och hur du kom att göra det?
Det är såklart jättekul att spela med top notch-musikanter! Peter Korhonen på trumma, Niklas Medin på Pippianot och Jonatan Stenson på kompgitarr. Roffe är också en gammal idol, han är ju liksom "på riktigt" bluesig. Även om jag inte diggat allt han spelat in, så är det grymt kul att ha fått vara med o giga med honom. Det är liksom lite "på liv o död".
Jag känner ett par av musikanterna sen förut, och har på den vägen varit med o vickat ett 10-tal gig, träffade Roffe för ett par veckor sedan för att diskutera ev framtida gig.
Klippet är från Viking Cinderella för 1,5 år sedan. "Svenska Höjdare" hette tillställningen.
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

Jag hörde en låt med Caroline Af Ugglas och kunde inte låta bli att göra jämförelsen att hon låter precis som Roffe Wikström.
Det kan man ju tycka vad man vill om. :hmm:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Re: Dereborn med Rolf Wikström!

Inlägg av Hangover »

dereborn skrev:
Hangover skrev:...P.S Om du (alltså du som avses) läser detta kan du inte lite kort berätta hur det är att spela med det gänget och hur du kom att göra det?
Det är såklart jättekul att spela med top notch-musikanter! Peter Korhonen på trumma, Niklas Medin på Pippianot och Jonatan Stenson på kompgitarr. Roffe är också en gammal idol, han är ju liksom "på riktigt" bluesig. Även om jag inte diggat allt han spelat in, så är det grymt kul att ha fått vara med o giga med honom. Det är liksom lite "på liv o död".
Jag känner ett par av musikanterna sen förut, och har på den vägen varit med o vickat ett 10-tal gig, träffade Roffe för ett par veckor sedan för att diskutera ev framtida gig.
Klippet är från Viking Cinderella för 1,5 år sedan. "Svenska Höjdare" hette tillställningen.
Helloj!
Trevlig läsning, "liv o död", får det intrycket av den mannen. Vore kul om det blev gig å så får jag tjata på ngn arrangör härnere så han blir bokad i Blekinge så får man ju se dig live dessutom.
(än vad då?)
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Snygg bas... :wink: 8)
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
dereborn

Inlägg av dereborn »

BarbequeVillage skrev:Snygg bas... :wink: 8)
..och BRA!

Den är mer o mer min main-axe, faktiskt.
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Inlägg av Hangover »

BBQ-BAS=Mumma, har varit inne i lokalen å spelat igenom min lite lätt å sjutasanjäsingen vad mycket ton det var i den då! Piano om jag säger så, e inget vidare på å beskriva hur saker å ting låter....men jag har fått oooootroligt mkt för en blygsam slant.
(än vad då?)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

broder blues skrev:
TDHP skrev:
Hangover skrev:
Han brukar inte röka på scen heller. :P
Bland dom mest absurda gigen jag gjort var att spela med Totta på Mögelhof i Sälen. 3 kvällar....afterskipublik fast kl 11....han stod hela tiden med ryggen mot publiken med en cognacskupa i ena handen och en cigg i den andra...;-) En riktig entertainer...Mögelhof var kanske lite väl långt ifrån hans farvatten...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar