[såld] Marshall VBA-fynd
- tks
- VIP medlem
[såld] Marshall VBA-fynd
Det här måste ju vara löjligt billigt:
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5637980
VBA400 + VBC810 för 15000 kr. Case till hela riggen ingår också tydligen.
KÖP!
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5637980
VBA400 + VBC810 för 15000 kr. Case till hela riggen ingår också tydligen.
KÖP!
Senast redigerad av tks den tis 28 apr 2009, 14:22, redigerad totalt 1 gånger.
ESP Horizon 5, Ibanez SR400 (BEAD)
Peavey TB Raxx, Crown XLS1000, tks D2126, tks 2128
Medlemspresentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=5983" onclick="window.open(this.href);return false;
Peavey TB Raxx, Crown XLS1000, tks D2126, tks 2128
Medlemspresentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=5983" onclick="window.open(this.href);return false;
- blackparkas
- Medlem++++
Hm.
Det är bra pris helt klart.
Men toppen går väl att köra ny för typ 12k eller nå´t från England, eller hur var det?
Toppen kostar väl en 10-11k beggat i faktiskt pris här i Sverige, och lådan tror jag faktiskt inte han skulle få ut mer än 5-6k för om han sålde separat, så visst, det är normalt pris, vad man faktiskt kanske får ut, men inget galet pris snarare prutat och klart liksom...
Men det är ju case till riggen iofs, men det brukar väl sällan ge några större extrapengar.
Hur som helst så är det hur mycket rigg som helst för pengarna... Blir sugen själv fast jag både hatar 8x10 och inte alls behöver någon till rigg....
Men toppen går väl att köra ny för typ 12k eller nå´t från England, eller hur var det?
Toppen kostar väl en 10-11k beggat i faktiskt pris här i Sverige, och lådan tror jag faktiskt inte han skulle få ut mer än 5-6k för om han sålde separat, så visst, det är normalt pris, vad man faktiskt kanske får ut, men inget galet pris snarare prutat och klart liksom...

Men det är ju case till riggen iofs, men det brukar väl sällan ge några större extrapengar.
Hur som helst så är det hur mycket rigg som helst för pengarna... Blir sugen själv fast jag både hatar 8x10 och inte alls behöver någon till rigg....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- blackparkas
- Medlem++++
- blackparkas
- Medlem++++
macahan skrev:men vadå, det är sjukt billigt. tycker man något annat är man ju knepig på riktigt
Det vet du ju redan att jag är.
Skulle han sälja det styckvis så får han ut 10 för toppen och 5-6 för lådan, KANSKE 7k men då ska han ha tur....
Så visst, det är ett helt ok pris, men något sjuuuukt billigt... knappast.
pilutta dig
TIllägg: Men sett till vad man får för pengarna så är det sjukt billigt, det håller jag med om....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- blackparkas
- Medlem++++
Jag skriver bara vad de troligtvis skulle gå för om de såldes separat.
10-11 k för en VBA är väl inte orimligt?
Den som gick sist på forumet gick väl för 9k har jag för mig?
Sedan lådan.
Tror du att många betalar MER för en Marshall 8x10 än för en Ampeg 8x10?
Det tror inte jag, och Ampegs 8x10 verkar gå för runt 7000 beggat nuförtiden.
På vilket sätt är det orimligt?
Nej, jag skulle inte ta betydligt mer för grejerna om jag skulle sälja, man sätter väl ut det till något högre än vad man vill ha ut så det blir lite prutmån.
Denne snubbe har skippat prutmånen och satt ut pok-pris.
Anser du/ni att jag har fel när det gäller ca-priserna på prylarna så rätta mig gärna.
10-11 k för en VBA är väl inte orimligt?
Den som gick sist på forumet gick väl för 9k har jag för mig?
Sedan lådan.
Tror du att många betalar MER för en Marshall 8x10 än för en Ampeg 8x10?
Det tror inte jag, och Ampegs 8x10 verkar gå för runt 7000 beggat nuförtiden.
På vilket sätt är det orimligt?
Nej, jag skulle inte ta betydligt mer för grejerna om jag skulle sälja, man sätter väl ut det till något högre än vad man vill ha ut så det blir lite prutmån.
Denne snubbe har skippat prutmånen och satt ut pok-pris.
Anser du/ni att jag har fel när det gäller ca-priserna på prylarna så rätta mig gärna.
- hosse
- Medlem+++
VBA-topp kostar ca 18 k hos Thomann. tror inte riktigt att den är 6 papp billigare i England.blackparkas skrev:Hm.
edit: 14104 kronor + frakt från Soundslive.co.uk kostar den visst.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- macahan
- Medlem+++
Du får inte en under 8k.. om du inte köper ett vrak.blackparkas skrev: Det tror inte jag, och Ampegs 8x10 verkar gå för runt 7000 beggat nuförtiden.
Men det handlar inte egentligen om vad du får dom sålt separat för.
De flesta som dumpar sina priser gör det ju för att få sålt överhuvudtaget.
Att marknaden svänger är en sak, men priserna idag går definitivt inte neråt.. snarare tvärsom. Det är dags att justera dina priser en aning för det känns som du mer eller mindre drar av 2-3 tusen på alla priser idag.
- newheartshadow
- VIP medlem
- TDHP
- Forumvärd
Det är bara på PB allt är löjligt billigt, i den verkliga världen är det där ett klipp! Och Ampeg 8x10:or för 7K tror jag aldrig jag sett faktiskt.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- richieroyale
- Medlem+
- TDHP
- Forumvärd
8K har jag sett, men inte mindre.richieroyale skrev:Det har faktiskt jag, var inte så längesedan jag såg en annons på vendolin där en 8x10:a såldes för typ 7-8kTDHP skrev:Det är bara på PB allt är löjligt billigt, i den verkliga världen är det där ett klipp! Och Ampeg 8x10:or för 7K tror jag aldrig jag sett faktiskt.
Man var rätt sugen
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- blackparkas
- Medlem++++
Kolla med grafen vad han fick för sin, den var till salu bla här på PB för 6500 spänn.
7000 har det legat flera stycken ute för på blocket/vendolin det senaste året.
Ampeg alltså.
Men det svänger väl en hel del kan jag tänka marknaden just nu.
VBA:n kostade 12000 Ny minns jag för ett tag sedan i UK, minns inte vilken firma men det var väl tom någon som köpte en här på forumet?
Kan ha fel också och det var 14k även då, men även det är ju rätt billigt och bör göra att de beggade hamnar runt 10k.
Hur som helst, en VBA får man räkna med att man får 10-11k för i dagsläget, och då Macahan om man får 8k för en 8x10, det ger oss 18-19k enl era beräkningar, då är ju 15k helt klart ett bra pris.
Men löjligt lågt håller INTE JAG med om att det är, billigt och bra pris dock, absolut, och prisvärt till tusen....
Och om man "dumpar priserna för att få sålt öht" är väl en indikation om något på att marknaden har gått nedåt, eller?
Spaceboys VBA var ute för 9000 när det begav sig.
8x10:an ser man ju väldigt sällan på marknaden så den är ju lite svårare, men personligen tror jag inte att man får ut 8k för den I DAGSLÄGET. Men det svänger ju som sagt.
Vi börjar närma oss sommaren också och då vet vi ju vid det här laget vad som händer... - Ingen har råd med nåt öht och priserna dumpas...
Ang. sälja separat och i paket, de flesta förväntar ju sig "paketpris" om man säljer tillsammans, jag tror att säljaren skulle kunna få ut mer för riggen om han splittade den.
Nåväl, jag håller helt och fullt med om att det är ett riktigt bra pris, och med tanke på vad man får för pengarna, som normalt brukar räcka till en beggad SVT CL typ så är det ju fruktansvärt prisvärt som sagt..
7000 har det legat flera stycken ute för på blocket/vendolin det senaste året.
Ampeg alltså.
Men det svänger väl en hel del kan jag tänka marknaden just nu.
VBA:n kostade 12000 Ny minns jag för ett tag sedan i UK, minns inte vilken firma men det var väl tom någon som köpte en här på forumet?
Kan ha fel också och det var 14k även då, men även det är ju rätt billigt och bör göra att de beggade hamnar runt 10k.
Hur som helst, en VBA får man räkna med att man får 10-11k för i dagsläget, och då Macahan om man får 8k för en 8x10, det ger oss 18-19k enl era beräkningar, då är ju 15k helt klart ett bra pris.
Men löjligt lågt håller INTE JAG med om att det är, billigt och bra pris dock, absolut, och prisvärt till tusen....
Och om man "dumpar priserna för att få sålt öht" är väl en indikation om något på att marknaden har gått nedåt, eller?
Spaceboys VBA var ute för 9000 när det begav sig.
8x10:an ser man ju väldigt sällan på marknaden så den är ju lite svårare, men personligen tror jag inte att man får ut 8k för den I DAGSLÄGET. Men det svänger ju som sagt.
Vi börjar närma oss sommaren också och då vet vi ju vid det här laget vad som händer... - Ingen har råd med nåt öht och priserna dumpas...
Ang. sälja separat och i paket, de flesta förväntar ju sig "paketpris" om man säljer tillsammans, jag tror att säljaren skulle kunna få ut mer för riggen om han splittade den.
Nåväl, jag håller helt och fullt med om att det är ett riktigt bra pris, och med tanke på vad man får för pengarna, som normalt brukar räcka till en beggad SVT CL typ så är det ju fruktansvärt prisvärt som sagt..
- whatawaste
- Medlem++
- whatawaste
- Medlem++