Olja + lack?
- Punkster
- Medlem+++
Olja + lack?
Har en oljad J-baskropp som jag tror skulle kunna bli rätt läcker med lite klarlack på. Är det görbart? Fäster lack på en oljad kropp?
/Linus
- hosse
- Medlem+++
nix. inte som jag har förstått det som.
edit: fast det beror nog på vilken typ av olja och vilken typ av lack.
edit2: hade jag varit dig så hade jag skippat lacken och vaxat kroppen istället.
edit: fast det beror nog på vilken typ av olja och vilken typ av lack.
edit2: hade jag varit dig så hade jag skippat lacken och vaxat kroppen istället.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Punkster
- Medlem+++
- hosse
- Medlem+++
http://gitarrdelar.se/product_info.php? ... ts_id=1472Punkster skrev:Kroppen är oljad med linolja och jag hade tänkt mig vanlig klar trälack, att applicera med pensel. Om det kniper så har jag Claes Olssons spraylack på flaska också.
Wax... utveckla gärna för mig som inte har en susning om vad det innebär...![]()
exempelvis det. sen finns det Carnauba-vax att köpa hos GMF och det är rätt bra som jag förstått det.
www.chucknorrisfacts.com
- ferm
- Medlem++
Vax är nåt som man använder till att skydda lacken på bilen med till exempel. Man kan även använda det till att mata trät i basen med så att inte ytan torkar och missfärgas. Fördelen mot lack är att om den får sig en ding så är det bara att putsa till och olja och vaxa om.
Beroende på träslag så måste man behandla olika ofta. En del torkar oljan ur ganska kvickt. Med vax vara det längre, dock inte för evigt.
Beroende på träslag så måste man behandla olika ofta. En del torkar oljan ur ganska kvickt. Med vax vara det längre, dock inte för evigt.
För många basar är inte nog