bra dist/overdrive???
-
- Medlem+
bra dist/overdrive???
Jo, är på jakt efter en schysst dist till bas.
tänk band som
Tool
Deftones
Nine inch nails
Mastodon
Några förslag?
tänk band som
Tool
Deftones
Nine inch nails
Mastodon
Några förslag?
- newheartshadow
- VIP medlem
- mikkejohansson
- Medlem++
- Sata-Simon
- Medlem
- anli
- VIP medlem
Fulltone bass drive är favoriten hos mig. Om man vill ha genomträngade dist med lite basklipp. Funkar fint med rörstärk.
Pratabasdisten har en varmare rundare ton. Bra om man vill skita ned ljudet utan att det låter för distat. Klipper ingen bas, men klipper topp.
Ibanez Phat Drive låter nu-metallig och är synnerligen prisvärd. Distar mycket i min läget.
Pratabasdisten har en varmare rundare ton. Bra om man vill skita ned ljudet utan att det låter för distat. Klipper ingen bas, men klipper topp.
Ibanez Phat Drive låter nu-metallig och är synnerligen prisvärd. Distar mycket i min läget.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- johnne
- Medlem+
testa det billigaste som finns.. harley benton bass overdrive.. den har faktiskt ett rätt coolt sound.. kvalitetsmässigt gissar jag att den inte är så bra men dom kostar inget heller.. 280kr hos gestapo
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube
Spriten räddade mig från sporten
Spriten räddade mig från sporten
- Bassplaya
- VIP medlem
Vet att Justin Chansellor (stavning?!) i Tool använder bla en Colorsound Tonebender till riktigt tunga distmattor. Detta är alltså en fuzz för dom som inte vet. Och vad då gäller fuzz till bas så funkar även Electro Harmonix Little Big Muff alldeles utmärkt.
Och en sådan råkar jag ha till salu
EDIT:
Såg nyss att du verkar ha bestämt dig för en basmoddad RAT, och kan då tillägga att detta är ett mycket bra val. Ångrar faktiskt att jag sålde min.
Och en sådan råkar jag ha till salu

EDIT:
Såg nyss att du verkar ha bestämt dig för en basmoddad RAT, och kan då tillägga att detta är ett mycket bra val. Ångrar faktiskt att jag sålde min.
- cub
- Medlem++
Jäpp. Jag har bara hunnit testa den med gitarren på hemmastärkaren men attans vad bra den lät. Nu måste jag nog köpa en till för gitarr-riggen.Bassplaya skrev:Såg nyss att du verkar ha bestämt dig för en basmoddad RAT, och kan då tillägga att detta är ett mycket bra val. Ångrar faktiskt att jag sålde min.