Nu ska jag försöka få tag på en Squire musicmaster och börjar på direkten fundera ut hur jag ska förändra den.
Vill jättegärna ha sånna här rattar:
Men jag undrar om alla rattar passar alla basar? Dessa är ju under kategorin "gitarr/bas" så det känns ju som om de passar både gitarr och bas, eller?
De är ju inte så dyra, så det är ju inte hela världen om man får hem dem och de inte passar, men man vill ju ändå veta eftersom jag aldrig bytt rattar förr.
Om du plockar av rattarna så ser du direkt om axeln är räfflad (splines) eller slät (solid). De flesta instrument idag har splinesaxlar så jag tror att att de passar.
"If you reach perfection your standards are too low."
BarbequeVillage skrev:De passar på alla potar med splinesaxel...
Om du plockar av rattarna så ser du direkt om axeln är räfflad (splines) eller slät (solid). De flesta instrument idag har splinesaxlar så jag tror att att de passar.
Är det inte så att det är lite skillnad på metriska potar och tum-potar (USA)?
Vad jag förstår har metriska 18 splines och tumpotar 24.
Ratten på bilden finns dock till båda sorterna så det bör ju inte vara något problem.
BarbequeVillage skrev:De passar på alla potar med splinesaxel...
Janne skrev:Äh, du är bara bitter för att du har en bas med erektionsproblem..
Grön med namnet lackat på den hängande?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Janne skrev:Ok, den hänger, men den hänger hårt? Tycker förresten det ser ut som plyfa..
Hmpf...mahogny....
Grön.... hmpff.
Möglig?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Janne skrev:Måste vara helt hopplöst att vara tjej på det forat. Tänk om man själv skulle få anspelningar på sin PetterNiklas så fort man frågade nånting..