Bas-setup!

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Max
Medlem

Bas-setup!

Inlägg av Max »

Jag har gjort en ordentlig bas setup på min P-bas ikväll. Jäklar vad härlig den är att spela på nu.

Drog åt nått varv i dragstången för det var något fel på E-strängen, den skramlade jättemycket men inte längre. Nu spelas den som jag vet inte vad :D!

Det är inte många i min ålder tror jag som kan hantera sådant som dragstång. Jag är 17. Och många på min skola vet inte det. Jag är i alla fall glad att jag kan sånt. Då slipper man betala flera hundra för en justering i affären.
// Max

Mitt band:
https://www.facebook.com/Slatemetal/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

bra jobbat!!!
play it to the MAX!
ja, du fattar...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

:tummenupp:
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Att kunna utföra lättare service och justering på sitt instrument är något som varje musiker borde kunna. Särskilt svårt är det ju egentligen inte, när man väl har provat. Det gäller bara att komma över "tänk om jag har sönder något"-tröskeln. Jag vet gitarrister (och en och annan basist) som inte ens byter strängar själva.

Kul att du lyckades bra iaf!
/Linus
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Tror inte det spelar så stor roll om man är 17 eller 56.. Finns alltid folk som har mer eller mindre koll på instrument i alla åldrar.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Max
Medlem

Inlägg av Max »

Yeah :D! jag tycker det är kul att justera själv och skulle aldrig våga lämna in den hos musikbörsen i västerås. Han är inte bra jag har alltid kommit hem med skramlande instrument.
// Max

Mitt band:
https://www.facebook.com/Slatemetal/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

En bra setup är A och O. Tar någon timme att lära sig, förstår inte hur folk kan lämna in sina instrument för setups.
Fender
Ampeg
Nova Craft
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Ale skrev:En bra setup är A och O. Tar någon timme att lära sig, förstår inte hur folk kan lämna in sina instrument för setups.
+1

Sen är det ju väldigt individuellt som speciellt du har erfarenhet av :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Skriv svar