Larrivee bas

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Laser-Bas

Larrivee bas

Inlägg av Laser-Bas »

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5637748 är 1500 för mycket för en avbandad Larrivee, borde jag pruta? Jag har aldrig hört något om Larrivee förr.

Kan någon hjälpa?
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Larivee är fina grejer!

Visserligen avbandad men jag tror det är ett schysst pris. Men det skadar ju aldrig att försöka pruta :P
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

YZZ skrev:Larivee är fina grejer!

Visserligen avbandad men jag tror det är ett schysst pris. Men det skadar ju aldrig att försöka pruta :P
Bor ju typ 5-10 min från Sundbyberg, så kan säkert pruta lite ;) Ska nog ivf. åka och kolla på den. Man får även med ett hardcase. Ser ljust ut må jag säga:)

Bilder och/eller info kommer imorn!

Tack YZZ :)
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Laser-Bas skrev:

Bor ju typ 5-10 min från Sundbyberg, så kan säkert pruta lite ;) Ska nog ivf. åka och kolla på den. Man får även med ett hardcase. Ser ljust ut må jag säga:)

Posta bilderna här sen också så är det ännu lättare att avgöra värdet pga skicket.

Ingår HC är det ju ingen tvekan om att 1500 är ett bra pris :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

YZZ skrev:
Laser-Bas skrev:

Posta bilderna här sen också så är det ännu lättare att avgöra värdet pga skicket.

Ingår HC är det ju ingen tvekan om att 1500 är ett bra pris :)
Om jag får citera Protoss; It shall be done!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Protoss#Protoss
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Larivee är ett kanadensiskt (?) märke som mest tillverkade akustiska gitarrer innan man fick in en fot på hockeyklubbs-marknaden på 80-talet och släppte några olika gitarr och basmodeller. När intresset för akustiska gitarrer steg på 90-talet så återgick man till den typen av produktion.

Har jag fått för mig iaf? :?
/Linus
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

jag hörde ett rykte om larivee att dom stressade produktionen så till den milda grad att de knappt lät lacken torka på sina instrument i slutet på -80, början på -90... detta hade som följd att halsarna ofta drog sig åt icke önskvärda håll.
...som sagt, ett rykte...men som jag ser det KAN det vara sant
caution...check for twisted necks!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

Tarzan08 skrev:jag hörde ett rykte om larivee att dom stressade produktionen så till den milda grad att de knappt lät lacken torka på sina instrument i slutet på -80, början på -90... detta hade som följd att halsarna ofta drog sig åt icke önskvärda håll.
...som sagt, ett rykte...men som jag ser det KAN det vara sant
caution...check for twisted necks!

Woah! Tack dude! Ska pilla lite och leta fel:P Pruta i mängder x)
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

Punkster skrev:Larivee är ett kanadensiskt (?) märke som mest tillverkade akustiska gitarrer innan man fick in en fot på hockeyklubbs-marknaden på 80-talet och släppte några olika gitarr och basmodeller. När intresset för akustiska gitarrer steg på 90-talet så återgick man till den typen av produktion.

Har jag fått för mig iaf? :?
Letade efter info, och fann samma sak, så det stämmer nog:)
Skriv svar