Strata säljes eller bytes... Bortbytt...
- bluezman
- Medlem
Strata säljes eller bytes... Bortbytt...
Bortbytt...
Senast redigerad av bluezman den ons 06 maj 2009, 22:45, redigerad totalt 3 gång.
-wohoo, Black Betty, whambalam-
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
-
- Medlem++
+1200071 skrev:Om du hittar ett sätt att ladda upp bilderna på så att jag kan se dem så kan jag vara intresserad.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- bluezman
- Medlem
är det en sån som ser ut som en p-bas men har även j-bas mick? Har du bilder? Vad menas med lackjobb? Har du slipat ner den eller är den bara sliten? Helt klart intressant!Tjoffe skrev:Jag är intresserad.. Vad för pris har du tänkt. Jag har en moddad squier special som är i behov av lackjobb som jag kan tänka mig i byte. Sitter emg p/j på den nu..
- rockern
- Medlem+
Vad sitter det för mickar i den? Och vad anser du att den är värd, på ett ungefär?
Kan den här vara av intresse?
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=20525
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic
Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
EBMM SR4 Classic
Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
- Tjoffe
- Medlem+
Just nu är basen placerad i replokal och jag har inga möjligheter att fixa bilder förrän tidigast i helgen. När jag lämnade in basen för mickbyte var det nåt fyllo på musikbörsen som gick loss med ett stämjärn för att få ner jazzmicken i kroppen. Det är några små skador, i lacken, bilder kommer så småningom. Sen har jag gjort om stränginfästningen. Strängarna sitter på sidan i kroppen vid den bakre axelbandsplutten. Lite kontralikt nästan. Där krävs det lite spackling. Iallafall har jag tänkt det. Förövrigt ser basen ut precis som du beskrev.bluezman skrev:är det en sån som ser ut som en p-bas men har även j-bas mick? Har du bilder? Vad menas med lackjobb? Har du slipat ner den eller är den bara sliten? Helt klart intressant!Tjoffe skrev:Jag är intresserad.. Vad för pris har du tänkt. Jag har en moddad squier special som är i behov av lackjobb som jag kan tänka mig i byte. Sitter emg p/j på den nu..
Jag vet egentligen inte om jag vill byta bort basen för den är riktigt skön att spela på men jag har lite för många projekt på gång just nu och jag har tänkt att jag skulle skaffa en elgura. Jag kan tänka mig att byta och jag förstår att du vill se bilder först.. Om du har ro att vänta några dagar, jag håller på med flytt för tillfället så det mesta i mitt liv ligger i kartonger.
- bluezman
- Medlem
skulle nog säga värdet runt 3000... mickarna? Ingen aning men dom låter grymt mycket strata! Bra "quack" i dom!rockern skrev:Vad sitter det för mickar i den? Och vad anser du att den är värd, på ett ungefär?
Ja din bas är intressant! Var finns den?
- bluezman
- Medlem
finns orginalstallet kvar?... gillar orginalstuket...Tjoffe skrev:Det är några små skador, i lacken, bilder kommer så småningom. Sen har jag gjort om stränginfästningen. Strängarna sitter på sidan i kroppen vid den bakre axelbandsplutten. Lite kontralikt nästan. Där krävs det lite spackling.bluezman skrev:är det en sån som ser ut som en p-bas men har även j-bas mick? Har du bilder? Vad menas med lackjobb? Har du slipat ner den eller är den bara sliten? Helt klart intressant!Tjoffe skrev:Jag är intresserad.. Vad för pris har du tänkt. Jag har en moddad squier special som är i behov av lackjobb som jag kan tänka mig i byte. Sitter emg p/j på den nu..
- rockern
- Medlem+
Den finns i Göteborg (eller Kungsbacka mer exakt).bluezman skrev:skulle nog säga värdet runt 3000... mickarna? Ingen aning men dom låter grymt mycket strata! Bra "quack" i dom!rockern skrev:Vad sitter det för mickar i den? Och vad anser du att den är värd, på ett ungefär?
Var finns du?
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic
Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
EBMM SR4 Classic
Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
- bluezman
- Medlem
Jag finns i borlänge så det blir väl bussgods isåfall... Jag ska ner till malmö denna helgen, man kanske kan mötas nånstans på vägen?rockern skrev:Den finns i Göteborg (eller Kungsbacka mer exakt).bluezman skrev:skulle nog säga värdet runt 3000... mickarna? Ingen aning men dom låter grymt mycket strata! Bra "quack" i dom!rockern skrev:Vad sitter det för mickar i den? Och vad anser du att den är värd, på ett ungefär?
Var finns du?
- rockern
- Medlem+
Har väldigt mycket att göra just denna helgen, men det skulle kunna funka. Ge ett förslag på tid och plats så ska jag se om det går att lösa.bluezman skrev:Jag finns i borlänge så det blir väl bussgods isåfall... Jag ska ner till malmö denna helgen, man kanske kan mötas nånstans på vägen?rockern skrev:Den finns i Göteborg (eller Kungsbacka mer exakt).bluezman skrev:skulle nog säga värdet runt 3000... mickarna? Ingen aning men dom låter grymt mycket strata! Bra "quack" i dom!rockern skrev:Vad sitter det för mickar i den? Och vad anser du att den är värd, på ett ungefär?
Var finns du?
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic
Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
EBMM SR4 Classic
Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
-
- Medlem++
Så det blev rockerns Pbas?bluezman skrev:Tack alla för visat intresse men jag hittade en cool bas som jag bytte till mig snabbt som fan.![]()
Hoppas ingen känner sig besviken.
Grattis

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- bluezman
- Medlem
Nope... det blev Engsons HPDjazz (MatsD relicad snyggt som fan)YZZ skrev: Så det blev rockerns Pbas?
Grattis
Senast redigerad av bluezman den ons 06 maj 2009, 22:58, redigerad totalt 1 gånger.