MM Sabre på DBA.dk

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

MM Sabre på DBA.dk

Inlägg av Bean »

Schysst pris på en kanonbas! Blir ca 10.000:- i svenska dinarer:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=51249732
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Finns en 79:a för 11k i dalarna också. Refin har jag för mig men ändå.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

Den här verkar vara original thru-and-thru. Med originalcase OCH medföljande "instruktionsbok" :) Bara en så'n sak är cool.

Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Är inte Sabre ett mindre kvalitativt bygge än Stingray? Typ, klassen under?
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

Nej för fasen. Det som skiljer främst är att Sabre:n har två pups och att kroppen har en lite annan form.
Det är inte så att Sabren skulle vara en "Stingraybudgetvariant" om du trodde det.

Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Ravens
Medlem

Inlägg av Ravens »

Det kan dock vara bra att vara meveten om att sabren slutade tillverkas för att de starka magneterna o halsmicken drog en hel del på strängarna och dödade tonen en smula,

Citat ifrån Sterling Ball på EB forumet: The sabres did interfere with the strings vibration starting at about the tenth fret especiall on the low e.
Bild
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ravens skrev:Det kan dock vara bra att vara meveten om att sabren slutade tillverkas för att de starka magneterna o halsmicken drog en hel del på strängarna och dödade tonen en smula,

Citat ifrån Sterling Ball på EB forumet: The sabres did interfere with the strings vibration starting at about the tenth fret especiall on the low e.
Hm... det lät inte så bra...
Precis när jag tyckte den grå Sabren i Dalarna verkade helrätt...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
Ravens
Medlem

Inlägg av Ravens »

den är refinad, plus att han inte har kvar original plektrumskyddet till den

jag har snackat med honom tidigare då jag tänkte byta till mig den basen mot en elgitarr

11000 känns dyrt, den har varit ute för det i över ett halvår nu så, typ åtta nio tusen är nog vettigare
Bild
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ravens skrev:den är refinad, plus att han inte har kvar original plektrumskyddet till den

jag har snackat med honom tidigare då jag tänkte byta till mig den basen mot en elgitarr

11000 känns dyrt, den har varit ute för det i över ett halvår nu så, typ åtta nio tusen är nog vettigare

Ja, jag hade inte tänkt betala 11.
Har sett den ute riktigt länge. Förstår inte att karln inte sänker priset på den... då KANSKE han får den såld iaf...

Jag tycker 8 är mycket. Mest m tanke på plektrumskyddet och refin. Refin som för mig är något mycket negativt...

Men jag tycker ändå det du skrev om den kändes oroväckande. Man vill ju inte att det ska låta apa.

Användarvisningsbild
klaatu
Medlem

Inlägg av klaatu »

Brorsan (pn här på forumet) hade en Sabre ett tag för några år sen, tror han köpte den av en annan Pratabasare också. Före han visade upp nyförvärvet hade jag faktiskt ingen aning om att dessa existerat. Jag tyckte det var skitcoolt med en "inspelad" MM med två av dessa fet-mickar..
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

blackparkas skrev:
Ravens skrev:den är refinad, plus att han inte har kvar original plektrumskyddet till den

Har sett den ute riktigt länge. Förstår inte att karln inte sänker priset på den... då KANSKE han får den såld iaf...

Jag tycker 8 är mycket. Mest m tanke på plektrumskyddet och refin. Refin som för mig är något mycket negativt...

Men jag tycker ändå det du skrev om den kändes oroväckande. Man vill ju inte att det ska låta apa.
På de MM Sabre(2 st) jag har testat, har jag inte upplevt att mickarnas magnetism har påverkat klangen på strängarna i något större avseende. Tycker att de flesta basar låter illa ovanför det 10e bandet på E-strängen. Men man spelar ju aldrig ovanför 5e bandet på en elbas ändå. Inte om man vill tjäna pengar...

edit: dålig svenska
Senast redigerad av basmartin den ons 15 aug 2007, 23:11, redigerad totalt 2 gång.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Ravens
Medlem

Inlägg av Ravens »

blackparkas skrev:

Men många säger att de inte märker några problem med sina Sabres, så det kan väl inte vara katastrof.
Bild
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jag är ju inte ute efte rpengarna, och Victoryn låter så fläskigt vid 12:e-14:e band och där omkring..... Är där nästan varje låt...

Skriv svar