Baseboll vs Spindel
- fieldflower
- Hedersmedlem
- calif de funk
- VIP medlem
Stanley Clark, Louis Johnson, Marcus Miller t.ex.MALA skrev:Det finns allt de som gör det, lägger tummen som barréSvarte_Jack skrev:Ja men så gör ju jag också![]()
Trodde du tog toner med tummen också. Som ett extra pekfinger.

"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- MALA
- Distributör
Och MALAcalif de funk skrev:Stanley Clark, Louis Johnson, Marcus Miller t.ex.MALA skrev:Det finns allt de som gör det, lägger tummen som barréSvarte_Jack skrev:Ja men så gör ju jag också![]()
Trodde du tog toner med tummen också. Som ett extra pekfinger..

Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- 200071
- Hedersmedlem
- MALA
- Distributör
Jag ska lära dem allt jag kan200071 skrev:Det blir en schysst kvartett!MALA skrev:Och MALAcalif de funk skrev:Stanley Clark, Louis Johnson, Marcus Miller t.ex.MALA skrev:Det finns allt de som gör det, lägger tummen som barréSvarte_Jack skrev:Ja men så gör ju jag också![]()

Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- calif de funk
- VIP medlem
Misstänkte väl detMALA skrev:Och MALAcalif de funk skrev:Stanley Clark, Louis Johnson, Marcus Miller t.ex.MALA skrev:Det finns allt de som gör det, lägger tummen som barréSvarte_Jack skrev:Ja men så gör ju jag också![]()

"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
- Dereborn
- Dereborn
- Makten
- Medlem++
- Svarte_Jack
- Medlem++
Hmmm. Sant. Fast jag har spelat spindel sen min allra första baslektion så det blir så per automatik. Känns bara "yxigt" att köra basebollgreppet.
http://myspace.com/steglers
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
-
- Medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Flabber: Det står nå´n förklaring på första sidan.
Jag kör mestadels spindel, hur o-rockigt det än är...
Dock så blir det slagträ stundtals, beroende på vart man spelar på halsen och hur det känns... jag är inte så konsekvent...
Jag kör mestadels spindel, hur o-rockigt det än är...
Dock så blir det slagträ stundtals, beroende på vart man spelar på halsen och hur det känns... jag är inte så konsekvent...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- macahan
- Medlem+++
- 200071
- Hedersmedlem
- Makten
- Medlem++
För mig är det tvärtom. Jag började med yxgrepp när jag inte insåg att man ska ha basen högt.Svarte_Jack skrev:Hmmm. Sant. Fast jag har spelat spindel sen min allra första baslektion så det blir så per automatik. Känns bara "yxigt" att köra basebollgreppet.

Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
- Vibe
- Medlem+
- fieldflower
- Hedersmedlem
Du menar Bassball...?Vibe skrev:200071 skrev:Känns lite riskabelt.Vibe skrev:om man använder basen till att slå på en boll, men ändå har spindelgrepp, hur blir det då?
Men Johannes har nog koll på olika spelstilar med bas och boll!
kanske vore nåt för pratabasträffen, brännboll med gammal overland el. dylikt som slagträ?

/Ff
Medlem i PB50+
- Diesel
- Medlem++
vad blir första andra tredje fjärde bas?fieldflower skrev:Du menar Bassball...?Vibe skrev:200071 skrev:Känns lite riskabelt.Vibe skrev:om man använder basen till att slå på en boll, men ändå har spindelgrepp, hur blir det då?
Men Johannes har nog koll på olika spelstilar med bas och boll!
kanske vore nåt för pratabasträffen, brännboll med gammal overland el. dylikt som slagträ?![]()
/Ff
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- bassicfun
- Medlem
Jag har nog tummen lite överallt,men mest mitt mellan spindel och baseboll tror jag.Använder tummen till att ta toner på E-strängen så att men kan fippla med dom andra fingrarna sammtidigt ibland....Får problem med handleden om jag måste ha den för böjd.Bäst blir det när man inte funderar alls hur man har händerna,utan bara försöker få det att låta som man vill.
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)