En fråga: här du säker på att det där är ett Musicmaster-stall? Sådana brukar ju ha två sadlar, och stallet på din har ju fyra. Det skapar ett intryck av Mustang; och det är ju bättre.
peter_s skrev:En fråga: här du säker på att det där är ett Musicmaster-stall? Sådana brukar ju ha två sadlar, och stallet på din har ju fyra. Det skapar ett intryck av Mustang; och det är ju bättre.
Det finns nyare Musicmaster-stall med 4 sadlar och stringthrough. Är väl ett sånt som sitter på. Mustang-stallen har som gamla stingray-stallen plats för strängdämpningskuddar, men jag har aldrig sett dom användas så.
peter_s skrev:En fråga: här du säker på att det där är ett Musicmaster-stall? Sådana brukar ju ha två sadlar, och stallet på din har ju fyra. Det skapar ett intryck av Mustang; och det är ju bättre.
Det finns nyare Musicmaster-stall med 4 sadlar och stringthrough. Är väl ett sånt som sitter på. Mustang-stallen har som gamla stingray-stallen plats för strängdämpningskuddar, men jag har aldrig sett dom användas så.
Helt rätt Knedy: det ÄR ett Fender Musicmaster-stall (det är ju för tjyven jag som byggt basen! ) av nyare slag.
Jag ska låta den frågan vara obesvarad, jag har saxat den infon från Mr Spocks gamla tråd om hur och när han satte ihop basen. Hur som helst har den ju fyra stallsadlar och stringthrough.
Punkster skrev:Jag ska låta den frågan vara obesvarad, jag har saxat den infon från Mr Spocks gamla tråd om hur och när han satte ihop basen. Hur som helst har den ju fyra stallsadlar och stringthrough.
Just det: se min kommentar ovan. Det ÄR som sagt ett Fender Musicmaster-stall. Inhandlat hos basspartsresource.com
Punkster skrev:Jag ska låta den frågan vara obesvarad, jag har saxat den infon från Mr Spocks gamla tråd om hur och när han satte ihop basen. Hur som helst har den ju fyra stallsadlar och stringthrough.
Just det: se min kommentar ovan. Det ÄR som sagt ett Fender Musicmaster-stall. Inhandlat hos basspartsresource.com
Jag böjer mig för den överväldigande expertisen. Jag går med på att det är ett Musicmaster-stall. Ett Musicmaster-stall deluxe.
Foxbat skrev: Var du en smula ironisk? Jag tyckte inte det var så diskantigt iaf. Kanske PA-ljudet då.
Nja, som det brukar vara så hörde jag inte ett smack på scenen. Hur det lät ut vet jag inte.
Micken är iaf specad med lite extra mid och topp för att jag ville ha en annan shortscale som komplement till EB0:an.
Har provat den på ett par rep nu, och nog finns det mellanregister så att det räcker och blir över. Inga problem att höras genom en tjock ljudbild.
Foxbat skrev: Var du en smula ironisk? Jag tyckte inte det var så diskantigt iaf. Kanske PA-ljudet då.
Nja, som det brukar vara så hörde jag inte ett smack på scenen. Hur det lät ut vet jag inte.
Micken är iaf specad med lite extra mid och topp för att jag ville ha en annan shortscale som komplement till EB0:an.
Har provat den på ett par rep nu, och nog finns det mellanregister så att det räcker och blir över. Inga problem att höras genom en tjock ljudbild.
Aha, Ok. Gott lät det iaf. Stärkaren var en likadan som jag hade förut och jag inbillade mig att jag kände igen ljudet.
Nåja, som det står i första inlägget så är det en HPD med Fenderdelar. Kroppsformen är ju samma på Mustang/Bronco/Musicmaster, det som skiljer är micken. Så man kan säga att det är en Mustang med Musicmaster/P51-mick.
Punkster skrev:Nåja, som det står i första inlägget så är det en HPD med Fenderdelar. Kroppsformen är ju samma på Mustang/Bronco/Musicmaster, det som skiljer är micken. Så man kan säga att det är en Mustang med Musicmaster/P51-mick.