Ackebas - skambuda!
- Tössberg
- Medlem++
Ackebas - skambuda!
Jepp.
Rosewood utanpå låda, hals och greppbräda. Hals i solid lönn med dragstång.
Gran(?)lock, piezomik, (har aldrig använt den, har inte behövt det), fyra strängar och guldfärgade stämmisar. Den är snygg och väger inte så mycket.
Nyligen (en och en halv månad sen) genomgången och tillfixad (det var ganska dyrt!), just nu strängad med chromes (dock för korta, men det påverkar inte tonen eller känslan tycker jag som hör lite dåligt). Den är använd, och har några år på nacken, men är riktigt skön att lira på. Sist in, först ut måste dock ändå tillämpas.
Bilder ligger som svar 17 & 18 i tråden.
Pris? Ja. Pengarna går oavkortat till delbetalning av en bandlös Clover.
Bud runt 3000:- eller mer är intressant, och allt runt 3000:- är skambud i det här fallet.
EDIT: ändrade titeln och la till ett pris.
Rosewood utanpå låda, hals och greppbräda. Hals i solid lönn med dragstång.
Gran(?)lock, piezomik, (har aldrig använt den, har inte behövt det), fyra strängar och guldfärgade stämmisar. Den är snygg och väger inte så mycket.
Nyligen (en och en halv månad sen) genomgången och tillfixad (det var ganska dyrt!), just nu strängad med chromes (dock för korta, men det påverkar inte tonen eller känslan tycker jag som hör lite dåligt). Den är använd, och har några år på nacken, men är riktigt skön att lira på. Sist in, först ut måste dock ändå tillämpas.
Bilder ligger som svar 17 & 18 i tråden.
Pris? Ja. Pengarna går oavkortat till delbetalning av en bandlös Clover.
Bud runt 3000:- eller mer är intressant, och allt runt 3000:- är skambud i det här fallet.
EDIT: ändrade titeln och la till ett pris.
Senast redigerad av Tössberg den tis 02 jun 2009, 17:30, redigerad totalt 7 gång.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
- Tössberg
- Medlem++
- mackan
- Medlem+
- Tössberg
- Medlem++
Masayo skrev:Jag har goda erfarenheter av Maison så passa på att köp basen någon!

Nu är det paketpris på denna, min 150W combo ( http://pratabas.se/viewtopic.php?t=21614 ) och Zoom B2.1u multieffekt.
Köper du alltihop får du ... lite rabatt så att säga.

Måste bort och finansiera annat!
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
- Tössberg
- Medlem++
ska kolla när jag kommer hem.melodika skrev:Modell: WB810VS ???
Kolla om den heter så, i så fall har jag en likadan..
EDIT: det är en WB810C/EQ, serienumret verkar antyda att det är en -93a.
Senast redigerad av Tössberg den tor 14 maj 2009, 14:19, redigerad totalt 1 gånger.
- melodika
- Medlem+
- Tössberg
- Medlem++
PM-a det.melodika skrev:Inte säkert det är samma, din låter lite mer exklusiv. Men kolla, i så fall ska du få ett tipsAesthetica skrev:ska kolla när jag kommer hem.melodika skrev:Modell: WB810VS ???
Kolla om den heter så, i så fall har jag en likadan..

- Tössberg
- Medlem++
- Tössberg
- Medlem++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Tössberg
- Medlem++

Idolbild med mig:

Ännu en idolbild:

Ännu en:

Här ser man att stallet blivit limmat då det började släppa lite grann för ett tag sen, men nu sitter det som en smäck! Lagningen var i förebyggande syfte.

Slutbild:

Edit: fixade texten lite
Senast redigerad av Tössberg den tis 19 maj 2009, 17:42, redigerad totalt 1 gånger.
- Tössberg
- Medlem++
- Jonaz
- Medlem+
Vad Aesthetica inte berättat är att jag ( som är den tidigare och enda ägaren ) var först på plats hos generalagenten och fick riva och slita i ALLA basar av dessa som kom till Sverige. Detta är alltså det skönaste & bästa exemplar av Maison som finns i detta land. ( IMHO )
Sug på den.
Dessutom lyckades jag spela med den live, brutalt högt, utan problem med feedback. Största scenen med den var väl på Gino innan Bad Religion...
Och -93 stämmer förmodligen.
Sug på den.
Dessutom lyckades jag spela med den live, brutalt högt, utan problem med feedback. Största scenen med den var väl på Gino innan Bad Religion...
Och -93 stämmer förmodligen.
beware of the boogie monster...
Spector | T-bass | Jake | Yamaha | Warwick | Trace elliot |
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Spector | T-bass | Jake | Yamaha | Warwick | Trace elliot |
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- ingo
- VIP medlem
Nu hittade jag din säljtråd.
(tackar_för_senast_bump_inlägg
)
(tackar_för_senast_bump_inlägg