Rötslam....
- Jan Hellman
- VIP medlem
Dubbelpost....
Senast redigerad av Jan Hellman den lör 04 dec 2010, 03:37, redigerad totalt 1 gånger.
- Danny
- Medlem+
Vart tvungen att rösta kanske. Det verkar nämligen inte bättre än att man måste repa den 25:e.
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
- BB3000S
- VIP medlem
+1Roland skrev:Jag har ännu tomt i kalendern så jag hoppas verkligen att det skall gå. Skall bli roligt.
Med småbarn hemma är det lite dag-till-dag variation, men so far so good. Vore välbehövligt med lite trevlig musik i gott sällskap!

| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
-
- Kontot är inaktiverat
Ja, vi har ju inte varit ute och lyssnat på musik tillsammans sedan Wooten, Clark, Miller...och jag har hört att det här skall vara minst lika braBB3000S skrev:+1Roland skrev:Jag har ännu tomt i kalendern så jag hoppas verkligen att det skall gå. Skall bli roligt.
Med småbarn hemma är det lite dag-till-dag variation, men so far so good. Vore välbehövligt med lite trevlig musik i gott sällskap!

- BB3000S
- VIP medlem
Same but different!Roland skrev:Ja, vi har ju inte varit ute och lyssnat på musik tillsammans sedan Wooten, Clark, Miller...och jag har hört att det här skall vara minst lika braBB3000S skrev:+1Roland skrev:Jag har ännu tomt i kalendern så jag hoppas verkligen att det skall gå. Skall bli roligt.

-
- Kontot är inaktiverat
Aha, det är så det ärBB3000S skrev:Same but different!Roland skrev:Ja, vi har ju inte varit ute och lyssnat på musik tillsammans sedan Wooten, Clark, Miller...och jag har hört att det här skall vara minst lika braBB3000S skrev:+1Roland skrev:Jag har ännu tomt i kalendern så jag hoppas verkligen att det skall gå. Skall bli roligt.

- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag kan nog lite lugnt konstatera att jag spelar lika många toner under en hel konsert som vad dom gubbarna gör under 8 takter.....Roland skrev:Ja, vi har ju inte varit ute och lyssnat på musik tillsammans sedan Wooten, Clark, Miller...och jag har hört att det här skall vara minst lika braBB3000S skrev:+1Roland skrev:Jag har ännu tomt i kalendern så jag hoppas verkligen att det skall gå. Skall bli roligt.

//J
-
- Kontot är inaktiverat
Hellboy skrev:Jag kan nog lite lugnt konstatera att jag spelar lika många toner under en hel konsert som vad dom gubbarna gör under 8 takter.....Roland skrev:Ja, vi har ju inte varit ute och lyssnat på musik tillsammans sedan Wooten, Clark, Miller...och jag har hört att det här skall vara minst lika braBB3000S skrev:+1Roland skrev:Jag har ännu tomt i kalendern så jag hoppas verkligen att det skall gå. Skall bli roligt.
Med småbarn hemma är det lite dag-till-dag variation, men so far so good. Vore välbehövligt med lite trevlig musik i gott sällskap!![]()
//J
När de tre spelar tillsammans så spelar Marcus Miller garanterat minst antal toner...men jag skulle inte vilja påstå att han skulle vara sämre än de andra på något sätt...
- Jan Hellman
- VIP medlem
Om jag och Marcus Miller skulle spela ihop hade han spelat FLEST antal toner.....!Roland skrev:Hellboy skrev:Jag kan nog lite lugnt konstatera att jag spelar lika många toner under en hel konsert som vad dom gubbarna gör under 8 takter.....Roland skrev:Ja, vi har ju inte varit ute och lyssnat på musik tillsammans sedan Wooten, Clark, Miller...och jag har hört att det här skall vara minst lika braBB3000S skrev:+1Roland skrev:Jag har ännu tomt i kalendern så jag hoppas verkligen att det skall gå. Skall bli roligt.
Med småbarn hemma är det lite dag-till-dag variation, men so far so good. Vore välbehövligt med lite trevlig musik i gott sällskap!![]()
//J
När de tre spelar tillsammans så spelar Marcus Miller garanterat minst antal toner...men jag skulle inte vilja påstå att han skulle vara sämre än de andra på något sätt...

//J
- basmartin
- Medlem+++
Jag kommer tyvärr inte, är lite långt att åka. Men säg till ifall ni ska lira i Gbg för då kommer jag mer än gärna och kollar.
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- mangan
- Medlem+
- Jan Hellman
- VIP medlem
Första förhandsrecensionen på plattan har ramlat in....
"Excellent, for once a spot on description, ,,"Evanescence mixed with Enigma goes Kate Bush.....". This music is a must for all fans of the aforesaid artists. Xanima would grace anyone's record collection, a true treasure."
Terry - European Progressive Rock Reviews"
"Excellent, for once a spot on description, ,,"Evanescence mixed with Enigma goes Kate Bush.....". This music is a must for all fans of the aforesaid artists. Xanima would grace anyone's record collection, a true treasure."
Senast redigerad av Jan Hellman den lör 04 dec 2010, 03:38, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Kontot är inaktiverat
Go get 'em girl!Hellboy skrev:Första förhandsrecensionen på plattan har ramlat in....
Kul. Kommer upp en fullständig recension på EPRR´s websida framöver. Och här sitter jag och försöker lära mig låtarna utantill....... Rep imorgon, lördag och söndag. Och sen gig på måndag. Kan bli spännande. Vi har inte spelat ihop sedan i höstas.... Å back-tracks och faan å hans moster.....![]()
/Jan

- Jan Hellman
- VIP medlem
Sådär ja.... Nu har vi repat i några timmar inför giget. Funkade kanon. 

Senast redigerad av Jan Hellman den lör 04 dec 2010, 03:38, redigerad totalt 1 gånger.
- BB3000S
- VIP medlem
- Jan Hellman
- VIP medlem
Det går ju bra. Se till så att ni är där någorlunda tidigt.olabola skrev:Tänkte dyka upp!plus en en till om det går bra
Senast redigerad av Jan Hellman den lör 04 dec 2010, 03:39, redigerad totalt 1 gånger.
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
- BB3000S
- VIP medlem
Otroligt stabilt o bra baslir av Hellboy igår, och Weeee vad Stingray 5'an lät bra, blev en liten GAS-injektion där! Funkfingers o stick var också kul att se, blev intressanta basgångar på stick'en - först förstod jag inte riktigt vitsen med den, men det hade nog varit lite klurigt att göra samma passager på en vanlig bas. Största take away'en för mig var nog Hellboy's plektrumlir - shit vilken feeling det var där. 
Tack för en bra spelning Hellboy, och tack Sunken o Rolle för trevligt sällskap!

Tack för en bra spelning Hellboy, och tack Sunken o Rolle för trevligt sällskap!