ferm skrev:
Så jävla viktigt är det väl inte att bevisa att man har rätt
Martin fick en veckas avstängning för att han hade fel i en annan fråga så han vågar inte chansa.....
Ja, den här tråden började ju så lovande med att Ljumsken trodde att Lakland 4401 kostar 18000kr i Sverige, vilket den inte gör... Och efter det så har det eskalerat... Konstig dag...
edit: ljumsken, inte luslejon
Senast redigerad av basmartin den fre 17 aug 2007, 00:26, redigerad totalt 1 gånger.
ferm skrev:
Martin fick en veckas avstängning för att han hade fel i en annan fråga så han vågar inte chansa.....
Ja, den här tråden började ju så lovande med att Luslejon trodde att Lakland 4401 kostar 18000kr i Sverige, vilket den inte gör... Och efter det så har det eskalerat... Konstig dag...
Jo man kan tiga och bli tagen för idiot, eller....
ferm skrev:
Ja, den här tråden började ju så lovande med att Luslejon trodde att Lakland 4401 kostar 18000kr i Sverige, vilket den inte gör... Och efter det så har det eskalerat... Konstig dag...
ferm skrev:
ferm skrev:
basmartin skrev:Jo, men efter det(2002) ställde EU krav på att priserna skulle utjämnas mellan länderna, så nu är det ingen större skillnad. För danskarna är det dock inte billigt att köpa bil. Det är ca 100% skatt på nya bilar i där...
Jaja, whatever, det var väl innan 2002 som det var då, vad spelar det för roll?
Jag borde skrivit: "-För 5-6 år sedan kunde man köpa en volvo billigare i Danmark än i Sverige, jag tror inte det säljs fler Volvos i Danmark än i Sverige..."
Eftersom det var ungefär vid den tidppunkten som det var i ropet, ca 2001.
Varsågod.
Googla fram ett nyhetsreportage där det bevisas att jag har fel. Det var säkert hösten 2000 eller våren 2002 som det var omskrivet...
Nej precis, det är det jag menar....
Menman måste visst ha dokumenterade fakta förberedda om man ska komma med ett påstående här.
Inte för min egen del.
Och Martin, du , må kanske ha rätt i det här fallet, det skiter jag i, men jag menade aldrig att det var just i dagsläget som priserna gällde.
Kan väl inte hålla koll på alla idiotregler som EU kommer på...
Personligen är jag av den ekonomiska natur att jag inte har råd att tacka nej till dealar där jag ev sparar 3000:- på att köpa ngt från ex. Tyskland ist för Sverige. Hustrun studerar och jag står för det mesta i hem o hushåll.
Likväl skiter jag FULLSTÄNDIGT i de lokala musikaffärerna i Linköping (Musikbörsen främst) och då jag samtidigt är rätt lat känns det skönare att beställa ngt och göra en "deal" framför datorn än att åka runt, känna på saker och sedan ta ett beslut. Iofs beror det ju på hur mkt pengar det gäller.
Mattisson kommer helt säkert få ett besök av mig i framtiden. Är det bra service och en trevlig butik (eller nåt) så får jag ju ta ett beslut om jag ska lägga 3000:- i hans ficka eller kolla tyska basporr-sidor. Tyvärr blir det nog det senare oavsett iom just ekonomin.
basmartin skrev:Jo, men efter det(2002) ställde EU krav på att priserna skulle utjämnas mellan länderna, så nu är det ingen större skillnad. För danskarna är det dock inte billigt att köpa bil. Det är ca 100% eller mer skatt på nya bilar i där...
Och sedan det är så hög skatt på bilar i Danmark pressar importörerna priserna mera en i till exempel Sverige och därför blir fortfarande pris utan skatt lägre för många bilmodeller.
Samma pris i alla EU länder går inte att praktisera i och med att det finns valutaskillnader mm. Om en bilproducent försöker tillämpa lika priser till alla marknader strider det mot konkurrenslagstiftningen som skall säkra att man fritt kan välja billigaste bil (eller Lakland bas ) oberoende av land och handlare.
Fattar inte att jag använder tid på detta men…
Det kan bli roligt när folk som googlar efter bilimport från Danmark skickas till en diskussion på PrataBas
basmartin skrev:Jo, men efter det(2002) ställde EU krav på att priserna skulle utjämnas mellan länderna, så nu är det ingen större skillnad. För danskarna är det dock inte billigt att köpa bil. Det är ca 100% skatt på nya bilar i där...
Jaja, whatever, det var väl innan 2002 som det var då, vad spelar det för roll?
Jag borde skrivit: "-För 5-6 år sedan kunde man köpa en volvo billigare i Danmark än i Sverige, jag tror inte det säljs fler Volvos i Danmark än i Sverige..."
Eftersom det var ungefär vid den tidppunkten som det var i ropet, ca 2001.
Varsågod.
Googla fram ett nyhetsreportage där det bevisas att jag har fel. Det var säkert hösten 2000 eller våren 2002 som det var omskrivet...
Nej precis, det är det jag menar....
Menman måste visst ha dokumenterade fakta förberedda om man ska komma med ett påstående här.
Inte för min egen del.
Och Martin, du , må kanske ha rätt i det här fallet, det skiter jag i, men jag menade aldrig att det var just i dagsläget som priserna gällde.
Kan väl inte hålla koll på alla idiotregler som EU kommer på...
Lassebasse skrev:För att hänga med på OT:t. För en som inte är så torr bakom öronen, varför åker man till DANMARK o köper en VOLVO??
Eller varför köper man en Volvo överhuvudtaget
När jag tänker efter hittar jag inga skäl att köpa en Volvo oberoende av vart den är billigast
+1!!!
Har alltid ansett att volvo är överskattat.
Säker bil, javisst, men att de är mer hållbar än andra bilar. Knappast.
Men anledningen till att man åker (åkte?) till Danmark för att köpa en Volvo var för att det var (är?) billigare.
Man kan (kunde?) tjäna 30-40k vill jag minnas på att köpa en t.ex. V70.