Eden metro 2X10 XLT
-
- Medlem
Eden metro 2X10 XLT
Denna kombp är grymt bra och väljudande!
Jag säljer den i mycket bra skick, med orginal överdrag.
Nytt rör i försteget.
Ena hjulet (som är avtagbart) är defekt i infästningen, men har aldrig använt hjulen.
Jag håller på att prova runt vad jag egentligen behöver och är inte klar med förstärkar bytar åren ännu, därav säljer jag den.
Väldigt bra eq!! Enklet att ratta fran ett bra sound, låter varmt och härligt!
knorren är tydlig och diskanten låter inte "hissigt" eller skarpt utan naturligt.
Smaskig info:
http://www.eden-electronics.com/product ... 210xlt.asp
Nypris : 21.995:-
Mitt pris: 10.000:-
Byten kan vara av intresse om det är förstärkare...
Jag säljer den i mycket bra skick, med orginal överdrag.
Nytt rör i försteget.
Ena hjulet (som är avtagbart) är defekt i infästningen, men har aldrig använt hjulen.
Jag håller på att prova runt vad jag egentligen behöver och är inte klar med förstärkar bytar åren ännu, därav säljer jag den.
Väldigt bra eq!! Enklet att ratta fran ett bra sound, låter varmt och härligt!
knorren är tydlig och diskanten låter inte "hissigt" eller skarpt utan naturligt.
Smaskig info:
http://www.eden-electronics.com/product ... 210xlt.asp
Nypris : 21.995:-
Mitt pris: 10.000:-
Byten kan vara av intresse om det är förstärkare...
Senast redigerad av calleballe den tis 19 maj 2009, 16:58, redigerad totalt 1 gånger.
//Calle Balle
Tecamp Puma 350, Maruszczyk Elwood 4:a (metallic blue, matching headstock)
- blackparkas
- Medlem++++
Vad jag erfarit här på forumet så brukar ett ungefärligt riktpris hjälpa en hel del om man försöker kränga något.
För min del får man gärna ha kvar sina prylar om man inte orkar bry sig i att sätta ut ett ungefärligt pris.
Lite vrång och fånig idag (också) kanske men personligen skulle mitt första PM om jag vore intresserad bli "Ungefär hur mycket har du tänkt dig?"
Bättre skriva på en gång vad du förväntar dig ungefär.
För min del får man gärna ha kvar sina prylar om man inte orkar bry sig i att sätta ut ett ungefärligt pris.
Lite vrång och fånig idag (också) kanske men personligen skulle mitt första PM om jag vore intresserad bli "Ungefär hur mycket har du tänkt dig?"
Bättre skriva på en gång vad du förväntar dig ungefär.
Senast redigerad av blackparkas den tis 19 maj 2009, 16:59, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem
Oh yeah!blackparkas skrev:Vad jag erfarit här på forumet så brukar ett ungefärligt riktpris hjälpa en hel del om man försöker kränga något.
Bättre skriva på en gång vad du förväntar dig unegfär.
Min herre har vaknat på fel sida?

Ta en titt nu finns det

//Calle Balle
- blackparkas
- Medlem++++
De brukar bli så fort bortglömda säljestrådarna utan pris så jag tänkte mest jag skulle hjälpa dig.... 
Ser fortfarande inget pris!
Edit: Nu fanns det...

Ser fortfarande inget pris!

Edit: Nu fanns det...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem
-
- Medlem
- Tössberg
- Medlem++
- Jooel
- Medlem+
japp det går, förr i tiden var det telesladd som gällde, nu är det speakon kablar!Aesthetica skrev:Jag är bara nyfiken nu, kan man koppla in externa högtalarlådor och funkar det bra isåfall?
Är det helrör?
skulle väll kunna säga att det är en hybrid-combo transistorslutsteg med rörpreamp? dock osäger :/
-
- Medlem
Ja det går att koppla till ext. högtalare den klarar ner till 4 ohm (alltså passar en 8ohms låda till den...) och ger då ca: 600watt....kanal1 är helhjärtad transistor stärkare låter väldigt varmt och jävligt bra faktiskt, kanal då är en hybrid med rör i försteget...Aesthetica skrev:Jag är bara nyfiken nu, kan man koppla in externa högtalarlådor och funkar det bra isåfall?
Är det helrör?
Det är vanliga tele kablar som gäller för ext. lådor..
Brukar själv vid större spelningar koppla in en 4:10a och då låter det mumma vill jag lova!
Men 2x10:an räcker väldigt långt, spelar starkt och klart.
//Calle Balle