Kontrollplatta - för små hål

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++

Kontrollplatta - för små hål

Inlägg av Surfin' »

Kan man på något sätt modifiera hålen i en kontrollplatta så att den kan ta CTS pottar eller är det en ny platta som gäller?
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

Man kan göra på båda sätt. Bara att välja.
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre

Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++

Inlägg av Surfin' »

Hur gör jag för att få större hål då? Är det pelarborr som gäller?
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Bäst med pelarborr. Men du kan spänna fast kontrollplattan på en träbit och sedan säkra den båda så de sitter fast. Sen kan du frihandsborra.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++

Inlägg av Surfin' »

Tack för era svar! :)
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Anli:s svar är klart bäst, men har du inga maskiner går det att jaga snygga hål medelst fil. Dock inget jag rekomenderar en ovan.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Klopper skrev:Anli:s svar är klart bäst, men har du inga maskiner går det att jaga snygga hål medelst fil. Dock inget jag rekomenderar en ovan.
Är man inte så kräsen är det bara att fila på ändå. Syns ju inte om man använder en bricka ;)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

YZZ skrev:
Klopper skrev:Anli:s svar är klart bäst, men har du inga maskiner går det att jaga snygga hål medelst fil. Dock inget jag rekomenderar en ovan.
Är man inte så kräsen är det bara att fila på ändå. Syns ju inte om man använder en bricka ;)
Är man van att skava hundradelar så går bricka fetbort! :P
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Skriv svar