GIG-kalendern
- Svensson
- Forumvärd
- Svensson
- Forumvärd
dereborn skrev:Nu är det snart klart för i år!
Kvar att göra (om inget dyker upp på short notice):
9/11 Östersund, Folkets Hus (The Dean Martin Experience)
13/11 Sthlm, Hovet (Fotbollsgalan)
17/11 Järvsö, "RePUBlic" (Three Amigos)
21/12 Sthlm, Pub Anchor (Walking the Dog) PREL!
25/12 Bollnäs, (Perssons Pack)
Å fan,
är Perssons Pack aktiva, endast i Hälsingetrakter eller turnerar dom?
Senast redigerad av Svensson den fre 10 nov 2006, 18:11, redigerad totalt 1 gånger.
- Simon Andersson
- Medlem++
- Simon Andersson
- Medlem++
- Simon Andersson
- Medlem++
-
- VIP medlem
Visst!! Jag kommer om man nu inte spelar själv den dagen.bassdude skrev:det stämmer. hans farsa är ju därifrån. jag vet dock inget om själva bokningen. allt jag vet är det jag skrev. vet inga tider eller nåt... men jag vet att det kommer bli jävligt kul iafMatte skrev:Vem är det som tar hit er till Karlskoga? Vet att Johan har släkt här.![]()
och vi lär väl ses?
- Zalle
- Medlem
Har lite småspelningar, men såhär ser det ut några veckor framåt.
8/11 - Stampen Fight Club - Caroline
12/11 - Trubbadurjobb Sollentuna
25/11 - Bröllops spelning - Coverband Sthlm
2/12 - Trubbadurjobb - Sollentuna
9/12 - Bröllops spelning - Coverband Sthlm
8/11 - Stampen Fight Club - Caroline
12/11 - Trubbadurjobb Sollentuna
25/11 - Bröllops spelning - Coverband Sthlm
2/12 - Trubbadurjobb - Sollentuna
9/12 - Bröllops spelning - Coverband Sthlm
Senast redigerad av Zalle den tor 16 nov 2006, 19:23, redigerad totalt 1 gånger.
" mama, we all goin to hell.."
http://www.myspace.com/zallebass
http://www.myspace.com/impulstheband
http://www.myspace.com/zallebass
http://www.myspace.com/impulstheband
-
- VIP medlem
- Simon Andersson
- Medlem++
-
- VIP medlem
- Simon Andersson
- Medlem++
- calif de funk
- VIP medlem
- Simon Andersson
- Medlem++
nä, så är det när arrangörer är dumma i huvet. gigget har varit bokat ett bra tag (tyckte inte det inte var nån större idé att göra reklam för ett gig som är ett halvår fram) men plötsligt ändrade de sig. tack...calif de funk skrev:Det gick fort! Det var inte många timmar sen vi snackade...
ska iaf bli kul att spela i halmstad i övermorgon. tydligen drygt 1000 pers som ska dit och kolla.
- calif de funk
- VIP medlem
- FreCKo
- Medlem++
- 200071
- Hedersmedlem
Det ska man vara. Det visar att man tar sin musik och publik på allvar och så skärper man sig lite extra. Så småningom blir du mindre nervös. Men om du inte känner det minsta före en spelning då har du blvit avtrubbad och nonchalant. Då ska man göra nåt annat.FreCKo skrev:Jävlar va nervös jag börjar bli
Fall inte för att för att försöka döva nervositeten med artificiella medel bara.
- Busta B
- Medlem+
Tjena folks
Vi spelar med Murvin Sparks på win-win, som är någon slags konstmarknad, 3:e långgatan i GBG, sön 17/12 kl 16.30.
http://www.myspace.com/murvinsparks
Ha det
Vi spelar med Murvin Sparks på win-win, som är någon slags konstmarknad, 3:e långgatan i GBG, sön 17/12 kl 16.30.
http://www.myspace.com/murvinsparks
Ha det
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson
G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
- FreCKo
- Medlem++
Jodå, tävlingen vann vi inte (Spinnrocken), men det vart ett sjysst gig iafJohannes skrev:Hur gick det?FreCKo skrev:Måste bara skriva av nervositeten lite! Har vårt första gig på Fredag (med bandet då) på huset i Huddinge... Jävlar va nervös jag börjar bli

- Bazz
- Medlem
Hej alla goa basister å annat löst folk 
Har inte varit så aktiv här på ett tag, är lite struligt med familj mm
kommer att flytta isär inom kort... där av min inaktivitet här.
Vill bara dela med mig lite av det "onda" och det goda...
det goda är den recension vi fick av det senaste giget ...
Klippt ur Borås tidning idag:
Tidernas bluesspelning
Cookin´, Scandic Plaza
Interstate 40 Rhythm Kings
recension.
Fullt, festligt, folklig. Men skulle verkligen ett lokalt 5-mans bluesband - Interstate 40 Rhythm Kings (namnet syftar på vår egen Riksväg 40) - förmå fylla en helkväll, därtill jazzklubbens stora säsongsfinal, med sin väl lite ensidiga rhythm´n´blues? Om de kunde. De har ett outtömligt förråd av treminuters låtar i en stil utan vilken vi aldrig fått uppleva Elvis eller Beatles, och när arrangör och hotell hotade med att dra ur sladden en kvart efter midnatt vägrade både bandet och den extatiskt dansande publiken att sluta. Men med ännu några låtar spelade tog ändå vad som kunnat bli en helnatt slut efter en 3 1/2 timmars svettdrypande seans.
Vi slutar aldrig förvåna oss över vad den här stan förmår numera inom alla konstarter. Vi möter just nu en kreativitet jag inte sett maken till de senaste femtio åren, och med kvintetten Benny Olander (sång och ett obeskrivligt munspel), Kenneth Nilsson (viril gitarr), Jan-Ola Carlsson (råmande hetsig sax) och ett rivande kraftfullt komp i Sven Karlsson (bas) samt Richard Carlsson (trummor, lika klangvarierade) har vi ett band med obetalbar publik respons. De måtte ha gjort sitt livs konsert, och hela danspubliken var salig. Det vore att ta till att påstå att allt var som en kväll i Harlem, men en sån pub-& klubbkänsla lär det länge pratas om i sta´n.
//Rolf Haglund
Det är sådant här som får oss musiker att må bra...
Ha en go jul allihopa...
//Svempa

Har inte varit så aktiv här på ett tag, är lite struligt med familj mm
kommer att flytta isär inom kort... där av min inaktivitet här.
Vill bara dela med mig lite av det "onda" och det goda...
det goda är den recension vi fick av det senaste giget ...
Klippt ur Borås tidning idag:
Tidernas bluesspelning
Cookin´, Scandic Plaza
Interstate 40 Rhythm Kings
recension.
Fullt, festligt, folklig. Men skulle verkligen ett lokalt 5-mans bluesband - Interstate 40 Rhythm Kings (namnet syftar på vår egen Riksväg 40) - förmå fylla en helkväll, därtill jazzklubbens stora säsongsfinal, med sin väl lite ensidiga rhythm´n´blues? Om de kunde. De har ett outtömligt förråd av treminuters låtar i en stil utan vilken vi aldrig fått uppleva Elvis eller Beatles, och när arrangör och hotell hotade med att dra ur sladden en kvart efter midnatt vägrade både bandet och den extatiskt dansande publiken att sluta. Men med ännu några låtar spelade tog ändå vad som kunnat bli en helnatt slut efter en 3 1/2 timmars svettdrypande seans.
Vi slutar aldrig förvåna oss över vad den här stan förmår numera inom alla konstarter. Vi möter just nu en kreativitet jag inte sett maken till de senaste femtio åren, och med kvintetten Benny Olander (sång och ett obeskrivligt munspel), Kenneth Nilsson (viril gitarr), Jan-Ola Carlsson (råmande hetsig sax) och ett rivande kraftfullt komp i Sven Karlsson (bas) samt Richard Carlsson (trummor, lika klangvarierade) har vi ett band med obetalbar publik respons. De måtte ha gjort sitt livs konsert, och hela danspubliken var salig. Det vore att ta till att påstå att allt var som en kväll i Harlem, men en sån pub-& klubbkänsla lär det länge pratas om i sta´n.
//Rolf Haglund

Det är sådant här som får oss musiker att må bra...
Ha en go jul allihopa...
//Svempa
Bas stompare i
---Barrelhouse---
---Double Comfort---
---Barrelhouse---
---Double Comfort---