går naturkemi på ED :pthe_great_alfonzo skrev:Går du i 3an alltså? Då läste jag alltså lite fel när jag läste att du gick i 1anVar var det du gick nu igen?
Aria Pro II med ALEMBIC Pickups! SÅLD!
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
-
- Medlem++
Jo..Will skrev:Är inte Wal skitdyra?YZZ skrev:Haha det tror jag säkert..Cliffy skrev:Jag kan köpa din Wal för några tusen.YZZ skrev: Samma här, har ungefär 800 att leva på hela sommaren.. hur ska detta gå
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
-
- Medlem++
Exakt, det säger sig självtthe_great_alfonzo skrev:Är inte ironin uppenbar?Will skrev:Är inte Wal skitdyra?YZZ skrev:Haha det tror jag säkert..Cliffy skrev:Jag kan köpa din Wal för några tusen.YZZ skrev: Samma här, har ungefär 800 att leva på hela sommaren.. hur ska detta gå

Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
-
- Medlem++
Skrivit det x antal ggr på forumet..Will skrev:Har faktiskt ingen aning om vad en wal kostar.
Men om du är student hur hade du råd med en sån ?

Orkar inte skriva igen..

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
-
- Medlem++
- Wazzo
- Medlem+
oj, missade det. Har inte internet hemma just nu men jag återkommer med det så fort som möjligt!Jensa skrev:Något svar på detta?Jensa skrev:Sitter potarna monterade på ett kretskort...? Är det vanliga sladdar till mickarna som man löder fast i potarna? Alltså inga kontakter.
J-bas | P-Bas
death upon arrival
death upon arrival
- Wazzo
- Medlem+
Potarna sitter monterade på ett kretskort. Jag hann inte kolla upp det med sladdarna (fullt upp med studenten just nu!) men jag återkommer med bilder!Jensa skrev:Något svar på detta?Jensa skrev:Sitter potarna monterade på ett kretskort...? Är det vanliga sladdar till mickarna som man löder fast i potarna? Alltså inga kontakter.
J-bas | P-Bas
death upon arrival
death upon arrival
-
- Medlem++
Re: Aria Pro II med ALEMBIC Pickups!
Håller egentligen med här. Om du inte är i akut behov av pengar ska du nog inte sälja den här. Det är ju kul med flera basar, och det finns ingen regel som säger att man måste vara superbra för att ha mer än en. Jag är halvrisig och har tre. Och en stor jävla rigg som jag bara har stående i mitt sovrum.... (förhoppningsvis blir det dock ändring på det snart).daionsavage skrev:... jag blir lite ledsen av en sån självkritisk inställning. Hur bra måste man vara för att få äga mer än en bas? Jag lovar att du kommer dit i sinom tid.Wazzo skrev:Har på senare tid insett att jag är på tok för dålig på att spela för att ha två basar så den här får väl gå...
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
- Wazzo
- Medlem+
Re: Aria Pro II med ALEMBIC Pickups!
Det är väl mer det faktum att jag känner att instrumenten inte används tillräckligt. En bas räcker gott och väl för mig och då jag inte giggar någonting just nu (bandlös) så behövs inte heller en backup.Kultivator skrev:Håller egentligen med här. Om du inte är i akut behov av pengar ska du nog inte sälja den här. Det är ju kul med flera basar, och det finns ingen regel som säger att man måste vara superbra för att ha mer än en. Jag är halvrisig och har tre. Och en stor jävla rigg som jag bara har stående i mitt sovrum.... (förhoppningsvis blir det dock ändring på det snart).daionsavage skrev:... jag blir lite ledsen av en sån självkritisk inställning. Hur bra måste man vara för att få äga mer än en bas? Jag lovar att du kommer dit i sinom tid.Wazzo skrev:Har på senare tid insett att jag är på tok för dålig på att spela för att ha två basar så den här får väl gå...
J-bas | P-Bas
death upon arrival
death upon arrival
-
- Medlem++
Men det är kul att kunna variera sig! Jag är också bandlös (förhoppningsvis är jag inte det efter nästa onsdag...) och har alla de grejer jag har. Det är kul liksom, det är en hobby i sig att samla/testa grejer. Fast allas basintresse sträcker sig väl inte så långt... Och det är givetvis inget fel med det!
Det är ju i slutändan du som bestämmer. Lita på din magkänsla, då brukar det gå bra.
Egentligen handlar det väl mest om att jag tror att basen är så bra, så att om jag haft den hade jag aldrig sålt den. Hade gärna köpt den om jag haft plats och råd, dock.

Egentligen handlar det väl mest om att jag tror att basen är så bra, så att om jag haft den hade jag aldrig sålt den. Hade gärna köpt den om jag haft plats och råd, dock.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
- 200071
- Hedersmedlem
- Wazzo
- Medlem+
Håller med, men som tur är har jag inte bråttom att sälja så jag har tid att vänta på rätt köpare!200071 skrev:Det är väldigt konstigt att ingen köpt den här basen. Kombinationen av Ariabas och Alembic-mickar borde ju rimligen vara precis hur bra som helst!
P/J-konfiguration brukar också gå hem!
Köp den nån som är intelligent och har 4000:- över. Själv uppfyller jag inget av dessa krav....
Så...bump!

J-bas | P-Bas
death upon arrival
death upon arrival
- Peavey Dude
- Medlem++