Hur blir jag av med brummandet?
-
- Medlem
Hur blir jag av med brummandet?
Min förstärkare brummar irriterande mycket när volymen är uppdragen och sladden inkopplad. Det spelar ingen roll om basen är inkopplad eller ej. Utan sladden i förstärkaren är den relativt tyst.
Jag har testat med flera olika sladdar, flera olika instrument och i olika ström-uttag (på olika platser) men det gör ingen skillnad.
Vad är det för fel?
/TC
Jag har testat med flera olika sladdar, flera olika instrument och i olika ström-uttag (på olika platser) men det gör ingen skillnad.
Vad är det för fel?
/TC
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
-
- Medlem
Har du provat stärkaren mer än där den är nu?tc skrev:- Det är en EBS-combo
- Den börjar brumma redan vid relativt låg volym
- Strömkabeln går att ta lös. Nu har jag provat att byta ut den men ingen skillnad![]()
/TC
Kan vara så att jorden inte är ren?
//Calle Balle
Tecamp Puma 350, Maruszczyk Elwood 4:a (metallic blue, matching headstock)
Tecamp Puma 350, Maruszczyk Elwood 4:a (metallic blue, matching headstock)
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
calleballe skrev:Har du provat stärkaren mer än där den är nu?tc skrev:- Det är en EBS-combo
- Den börjar brumma redan vid relativt låg volym
- Strömkabeln går att ta lös. Nu har jag provat att byta ut den men ingen skillnad![]()
/TC
Kan vara så att jorden inte är ren?
Jag tolkar det som ett ja.tc skrev:Min förstärkare brummar irriterande mycket när volymen är uppdragen och sladden inkopplad. Det spelar ingen roll om basen är inkopplad eller ej. Utan sladden i förstärkaren är den relativt tyst.
Vad är det för fel?
/TC
Har slut på förslag nu.
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
-
- Medlem
Jag har testat den på ett par olika ställen och den har brummat sedan jag köpte den för ett par veckor sedan.
Först trodde jag det berodde på dåligt skärmat instrument men jag har nu provat med lite olika instrument och med samma resultat. Alla instrument (utom sticken ) brummar. När jag kopplar in sticken blir det helt tyst.
Det kanske är ett tecken ..........
/TC
Först trodde jag det berodde på dåligt skärmat instrument men jag har nu provat med lite olika instrument och med samma resultat. Alla instrument (utom sticken ) brummar. När jag kopplar in sticken blir det helt tyst.
Det kanske är ett tecken ..........

/TC
- Smuttkungen
- Medlem+
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Jo, så långt förstod jag. Men svarade du på den första meningen, eller den andra?tc skrev:Tror inte det.Smuttkungen skrev:Är det möjligen vanligt singlecoil-brum av Jazzbasar? Eller även splitcoils(P-bas) å basar med humbuckers?
/TC
Lite som den klassiska dialogen:
- Vill du ha kaffe eller te?
- Ja, tack!