Det är väll helt enkelt bara en fråga om tycke och smak?Tjoffe skrev:det handlar inte om att spela med känsla utan känslan av att hålla en plastbit kontra hålla i strängarna..Samuel V skrev:Jag är inte sur, jag bara hatar idioter.Johannes skrev:Samuel V skrev:Tror du att du vinner nån sorts cred-poäng för det här eller?Tjoffe skrev:Här postar jag en tråd för alla som tycker att vi startar en insamling och köper en elgitarr åt Vicke wooten!
Om du försökte vara rolig var det ett dåligt försök. Oavsett vad du tycker om Wooten går det inte att förneka 1. att han är en ruskigt duktigt basist, en av de bästa och 2. att bas är ett utmärkt soloinstrument.Fniss! Härmed utnämner jag Samuel och Optic till forumets suraste.optic skrev: Newsflash: Man kan göra annat än att kompa på en bas om man nu vill det. Välkommen till verkligheten!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Inte spela med känsla med plektrum? Lyssna på Sir Paul eller Carol Kaye.
/Idioten
köp en gitarr åt wooten!
- archisland
- Medlem+
- Kontakt:
Re: köp en gitarr åt wooten!
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
- Tjoffe
- Medlem+
Alldeles för PK för att passa in här.. I den här posten så avskyr vi folk om de inte håller med den egna åsikten. Oliktänkare idiotförklaras. Och grundlösa argument är vårat signum! Välkommenarchisland skrev:Det är väll helt enkelt bara en fråga om tycke och smak?Tjoffe skrev:det handlar inte om att spela med känsla utan känslan av att hålla en plastbit kontra hålla i strängarna..Samuel V skrev:Jag är inte sur, jag bara hatar idioter.Johannes skrev:Samuel V skrev:Tror du att du vinner nån sorts cred-poäng för det här eller?Tjoffe skrev:Här postar jag en tråd för alla som tycker att vi startar en insamling och köper en elgitarr åt Vicke wooten!
Om du försökte vara rolig var det ett dåligt försök. Oavsett vad du tycker om Wooten går det inte att förneka 1. att han är en ruskigt duktigt basist, en av de bästa och 2. att bas är ett utmärkt soloinstrument.Fniss! Härmed utnämner jag Samuel och Optic till forumets suraste.optic skrev: Newsflash: Man kan göra annat än att kompa på en bas om man nu vill det. Välkommen till verkligheten!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
/Idioten
- archisland
- Medlem+
- Kontakt:
Pfft.Tjoffe skrev:Alldeles för PK för att passa in här.. I den här posten så avskyr vi folk om de inte håller med den egna åsikten. Oliktänkare idiotförklaras. Och grundlösa argument är vårat signum! Välkommenarchisland skrev:Det är väll helt enkelt bara en fråga om tycke och smak?Tjoffe skrev:det handlar inte om att spela med känsla utan känslan av att hålla en plastbit kontra hålla i strängarna..Samuel V skrev:Jag är inte sur, jag bara hatar idioter.Johannes skrev:Samuel V skrev:Tror du att du vinner nån sorts cred-poäng för det här eller?Tjoffe skrev:Här postar jag en tråd för alla som tycker att vi startar en insamling och köper en elgitarr åt Vicke wooten!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
/Idioten
Jag ligger med båda lägren; jag fingerspelar ibland, och kör plektrum ibland. Det är en fråga om vad som passar in i låten och soundet. Men det visste vi ju sen förut..
Nu ska jag lyssna på Toto och bädda.
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
-
- Medlem+
- SmashMyAmp
- Medlem
-
- Medlem+
- SmashMyAmp
- Medlem
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=10946&highlight=Tjoffe skrev:SmashMyAmp skrev:Fan vilken rolig tråd...
känns nästan lite som min "klämma på tutte eller bas"-tråd.
Länk till tutte-tråden skulle uppskattas..
Here you go... Tråden urarta nog precis lika fort som den här (Jag tar nog på mig lite av skulden

- Tjoffe
- Medlem+
SmashMyAmp skrev:http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=10946&highlight=Tjoffe skrev:SmashMyAmp skrev:Fan vilken rolig tråd...
Here you go... Tråden urarta nog precis lika fort som den här (Jag tar nog på mig lite av skulden)
Är du min okända tvillingbror?
- SmashMyAmp
- Medlem
Du kan ju alltid hoppas.. Du spelar ju på en jazzbasTjoffe skrev:SmashMyAmp skrev:http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=10946&highlight=Tjoffe skrev:SmashMyAmp skrev:Fan vilken rolig tråd...
Here you go... Tråden urarta nog precis lika fort som den här (Jag tar nog på mig lite av skulden)

- Tjoffe
- Medlem+
Jag har en P-bas också!SmashMyAmp skrev:Du kan ju alltid hoppas.. Du spelar ju på en jazzbasTjoffe skrev:SmashMyAmp skrev:http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=10946&highlight=Tjoffe skrev:SmashMyAmp skrev:Fan vilken rolig tråd...
Tjoffe skrev:Dags att bumpa! Vintage/möbel-kriget är så trist..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CUa6pcMO ... re=related[/youtube]

- Bachbarian
- Medlem+
- broder blues
- Medlem++
Orkar inte ens läsa 6 sidor inlägg.. .
Men herre gud pojkar.. Kliv upp ur sandlådan o ta två steg tillbaka.
Det är ju bara musik.
Att wooten är en duktig basist kan tom en lobotomerad guldhamster inse, men får inte tjoffe tycka att han inte kanske uppskattar vad wooten gör med sin talang? Jeeezus
Men herre gud pojkar.. Kliv upp ur sandlådan o ta två steg tillbaka.

Att wooten är en duktig basist kan tom en lobotomerad guldhamster inse, men får inte tjoffe tycka att han inte kanske uppskattar vad wooten gör med sin talang? Jeeezus

Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
- Klopper
- Hedersmedlem
broder blues skrev:Orkar inte ens läsa 6 sidor inlägg.. .
Men herre gud pojkar.. Kliv upp ur sandlådan o ta två steg tillbaka.Det är ju bara musik.

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Bastappe
- Medlem+
Han är multiinstrumentalist, så han har nog gitarrer så det räcker.Tjoffe skrev:Här postar jag en tråd för alla som tycker att vi startar en insamling och köper en elgitarr åt Vicke wooten!
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
- midlifecrisis
- Medlem++
Nu är ni dumma mot Victor. Jag ser honom som en 3-stjärnig restaurant eller en F1 bil. Alla vet att köttbullar är det godaste som finns och att Lexus är världens bästa bil. Men 3-stjärnorna o F1 bilarna behövs för att utveckla mat och bilar även om de isig kanske inte är precis vad man vill ha. Victor W finns till för att utveckla intrumentet. Att han sedan kan spela precis vad som helst och förmodligen har världens skönaste sound är en annan sak...
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
-Freddie Mercury