Sluta nu!!!!! Nån som kan låna mig 2000:- och åka å hämta den.
Drar ju på Finlandsemester nu så jag har ingen chans att fixa det.
Fast 70w äe nog i minsta laget.
Testade med min 50w JMP och den räckte inte.....
Jag får se om den finns kvar när jag kommer hem från semestern.
Eller så väntar jag på att SG blir såld och köper en 135:a eller en HD130 istället.
Som sagt var, tveksamt om 70w räcker till......
Är lite sugen själv... Men om jag köper den, då måste jag ju köpa en låda också. Antagligen två, eftersom jag vill kunna lira gitarr genom den också. Blir mycket pengar tillsammans.
Ser ut som en 68:a. Första året för Silverface med samma elektronik som i Bassman Blackface med likriktarrör. Låter gudomligt, om än lite volymsvagt. Priset är ju VÄLDIGT tilltalande!
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
Bassmaniac skrev:Ser ut som en 68:a. Första året för Silverface med samma elektronik som i Bassman Blackface med likriktarrör. Låter gudomligt, om än lite volymsvagt. Priset är ju VÄLDIGT tilltalande!
Bassmaniac skrev:Ser ut som en 68:a. Första året för Silverface med samma elektronik som i Bassman Blackface med likriktarrör. Låter gudomligt, om än lite volymsvagt. Priset är ju VÄLDIGT tilltalande!
Anders
Funkar som hemmastärk alltså?
Eller i studio. Eller i en bluestrio...
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
MikeO skrev:Så typiskt när man inte har cash.
En Super Bass, en Bassman 135 och en Bassman 70 på samma gång.
Nåja, vad en är topp på lådan...........
Hade jag kunnat stått till tjänst MikeO så hade du haft en topp du kan vara nöjd med men jag har tyvärr inte möjligheten att köpa en bas just nu:( men jag håller ögonen öppna för dig
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Hade du bara haft en bas som jag ville ha MikeO så hade jag kunnat offra mig jag också...
Men jag tror du kommer tycka den är för klen ändå faktiskt, även om blues i många fall inte kräver lika mycket fläsk som när man behöver överrösta en rockguranist.
Men oftast så kanske man hamnar med en rockguranist när man lirar blues också så då är det ju kört iaf....
blackparkas skrev:Men jag tror du kommer tycka den är för klen ändå faktiskt, även om blues i många fall inte kräver lika mycket fläsk som när man behöver överrösta en rockguranist.
Fast för 2000:- får den vara lite klen.
Får satsa på BM135:an eller SB:n istället.
blackparkas skrev:Men jag tror du kommer tycka den är för klen ändå faktiskt, även om blues i många fall inte kräver lika mycket fläsk som när man behöver överrösta en rockguranist.
Fast för 2000:- får den vara lite klen.
Får satsa på BM135:an eller SB:n istället.
MikeO - Du kan ju köpa den, och om du tycker att den är för klen, så köper jag den av dig?