Har bestämmt mig efter många om och men att sälja denna topp då jag föredrar min ampeg före denna. Det är som sagt en Super Bass 100W från -76. Lämnade in toppen för rep. Nya rör och total genomgång av elektroniken. Det enda "felet" skulle vara kosmetiska då den ser lite sliten ut. Låter precis som en rörtopp ska göra.
Pris 6500kr
Inte intresserad av byten.
Edit: Toppen finns i Umeå, om någon vill provspela.
Senast redigerad av Pool den sön 06 sep 2009, 16:10, redigerad totalt 3 gång.
Fender American Standard Jazzbass -07. Fender AVRI 62 Jazzbas -88.
Aguilar AG 500SC + TKS 212
Varför fixa till utseendet? Det ser ju fin ut som den är nu =)
Jo, priset är väldigt bra. Och att den finns i Umeå(om den finns kvar) är ju ett stort plus för min del. Annars brukar ju alla trevliga förstärkare som är till salu finnas i typ skåne
Nick skrev:Annars brukar ju alla trevliga förstärkare som är till salu finnas i typ skåne
å va e de för fel på de då?
För min del, så blir frakten ett problem. PB-transport fungerar inte heller så bra över Sundsvall.
Jag ber om ursäkt om mitt inlägg var otydligt. Jag har alltså inget mot skåne. Men frakten och transporten på förstärkare brukar ju inte vara helt okomplicerad.
Denna finns kvar i umeå. Angående loggan så kan jag eventuellt gräva fram den. Killen jag köpte toppen av för en herrans massa år sedan städade ut sin vind för någon vecka sedan och hade hittat en marshall-logga och hörde av sig.
Fender American Standard Jazzbass -07. Fender AVRI 62 Jazzbas -88.
Aguilar AG 500SC + TKS 212
Nej det känns som att det kunde vara en skön kombination ihop med ampeg lådan.
Har inte spelat på några sådana här "senare" sjuttiotalare innan, utan mest bara spelat på en plexi major...
Förändrades ljudet mycket på dessa från plexi till 76?
Finns det någon övrig kul info att få reda på om dessa?