Behöver ett par stöddiga j-bas mickar för slapp och allround. Köpte ett par Seymour Duncan "Hot stack for jazz". Vet inte vad jag skall tycka om dem riktigt, vassa men ingen riktig low-mid punch..... Dessutom visade det sig att de hade dramatiskt mycket svagare output än standard mickarna. (Fender jazz american series, med tönt Sr-1 switch. 2005:a tror jag)
Med andra ord har jag sällat mig till nörd-föreningen "varför i helvete bytte jag mickar"
Det gör inget om det är lite high-tech karaktär på ljudet, bara outputen är stöddig och och att det finns mer botten än i ovan nämnda.
Hej!
1. Dimarzio Model "J" pratar nog martin om. Själv har jag Ultrajazzarna i min Jazzbas och är fasligt nöjd med dem..
För att bäst se vilken modell som passar ljudmässigt så kolla på DiMarzios hemsida.. (samtliga modeller är splitcoils!. Även de nya Area "J" mickarna)
2. Vad spelar du i för stärk? Varför inte hitta en mick som låter bra i basen och sen vrida upp volymen?
Bartolini 9CBJD tror jag skulle passa dig. De finns som Bright eller Deep där de förstnämnda är för Hi-Techaktiga för mig men kanske helt rätt för slapping. Deep har betydligt mer botten.
"If you reach perfection your standards are too low."
själv åker jag och hämtar ut mina Lundgren HOT från 4SOUND imorgon, ska försöka montera dom i morgon så jag har något fint att klä på mig till midsommar...
Tarzan08 skrev:själv åker jag och hämtar ut mina Lundgren HOT från 4SOUND imorgon, ska försöka montera dom i morgon så jag har något fint att klä på mig till midsommar...
Tarzan08 skrev:själv åker jag och hämtar ut mina Lundgren HOT från 4SOUND imorgon, ska försöka montera dom i morgon så jag har något fint att klä på mig till midsommar...
hoppas bara det låter fantastiskt i min -72'a
Hade du kunnat köpa billigt av mig
jamenvafan?
det är ju självaste att man ska vara så jäkla dumsnabb och kuta till Basse och inte tänker på sina bröder här på PRATABAS!!!
nu tänker jag gå ut i skogen och hitta lite sly och piska mig själv till sömns inatt som straff för att jag inte handlar av Mäster MALA istället!
Seymour Duncan Antiquity II har så mycket botten och output att du får hår på bröstet om du inte redan har det. Hade dom i min Jazz i två månader men jag var inte man nog för dom.