Byta stall

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

YZZ skrev:
Bassplaya skrev:
YZZ skrev:Jag har ett sånt stall jag med!

Det medföljer insex.. Dock har jag för mig att min insexa inte passade med stallet så jag fick ta en annan jag hade liggandes hemma :lol:
:shock:

Va e d för mening med att skicka med en nyckel som inte passar?
Fråga mig inte :lol:

Men den gjorde inte det iaf.. och nu har jag tappat ort den som passade som jag hade liggandes :(

Angående hålen så ta en skruvmejsel eller liknande och använd som syl i hålen där du med ögonmått tror det blir bra.

Sen jämför du med originalhålen och kollar om det är rakt och om avståndet är detsamma på båda sidor mellan org.hålen för gamla stallet och hålen du gjorde med "sylen".

Så gjorde iaf jag :)
alla älskar vi väl den där "ta vad du har"- metoden när man inte hittar sina verktyg :lol:
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+

Inlägg av unicornbass »

Zon Sonus Special skrev:
YZZ skrev:
Bassplaya skrev:

Det medföljer insex.. Dock har jag för mig att min insexa inte passade med stallet så jag fick ta en annan jag hade liggandes hemma :lol:

Men den gjorde inte det iaf.. och nu har jag tappat ort den som passade som jag hade liggandes :(

Angående hålen så ta en skruvmejsel eller liknande och använd som syl i hålen där du med ögonmått tror det blir bra.

Sen jämför du med originalhålen och kollar om det är rakt och om avståndet är detsamma på båda sidor mellan org.hålen för gamla stallet och hålen du gjorde med "sylen".

alla älskar vi väl den där "ta vad du har"- metoden när man inte hittar sina verktyg :lol:
Ironi?! :lol:
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

unicornbass skrev:
Zon Sonus Special skrev:
YZZ skrev:
Bassplaya skrev:

Ironi?! :lol:
Hahaha jag brukar göra så.. Har tex ingen skiftnyckel eller ja.. jag har tappat bort den så då brukar jag använda en gammal tång istället när jag skruvar muttrar :lol:

Aja.. bara det funkar så skiter jag hur jag går till väga ;)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Bump!
Bassplaya skrev: Finns det några riktlinjer för hur ett stall ska sitta?
Avstånd till mick etc?
Och hur fan centrerar man stallet?
Skriv svar