J&D SHB1 (Kopia av IbanezAGB140?)

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
SvenGustaf
Medlem+

J&D SHB1 (Kopia av IbanezAGB140?)

Inlägg av SvenGustaf »

Hej har fått tag i en begagnad Semiakustisk bas vid namn SHB1 en snygg sak, men den funkar inget vidare i elektroniken tror jag, volymknappen är bara av och på och den andra ratten händer det inget alls med och inte vippknappen heller är de bara för syns skull tro?
Tips från någon insatt om man kan sätta i nåt annat som passar jag spelar blues. :roll:
Bild
Användarvisningsbild
SvenGustaf
Medlem+

Inlägg av SvenGustaf »

Det jag vill veta är om det kan vara meningen att det inte ska gå att ställa ljud och ton på basen, när det gäller såna här lågbudgetbasar?
Eller om det går att fixa på något sätt?
Bild
Användarvisningsbild
JonasBygdemo
Medlem+

Inlägg av JonasBygdemo »

Om rattarna finns där så ska dom ju göra nånting. Om den är ny så tycker jag att du ska lämna in den där du köpt den och be dom fixa den. Switchen du pratar om antar jag är en coil-split, och den bör göra en markant skillnad i ljud

edit: Kollade hemsidan en tväris, och det står "1 Vol, 1 Tone, 1 Toggle SW". Det står ingen funktion på switchen, men nånting ska den ju göra.
Yamaha RBXJM2, Yamaha TRB-5, OLP Tony Levin, Washburn SB40, Hemmagjord sak, snart en bandlös 4:a

Ampeg B-5R, Line 6 LD150
Användarvisningsbild
SvenGustaf
Medlem+

Inlägg av SvenGustaf »

Jag köpte den dessvärre på Blocket, men jag får väl lämna in den som du säger bör dom ju ha nån funktion.
/Sven
Användarvisningsbild
JonasBygdemo
Medlem+

Inlägg av JonasBygdemo »

Du har inte kontaktat säljaren då? Eller visste du om problemen före du handlade?
Yamaha RBXJM2, Yamaha TRB-5, OLP Tony Levin, Washburn SB40, Hemmagjord sak, snart en bandlös 4:a

Ampeg B-5R, Line 6 LD150
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Du har PM!
Skriv svar