Mickproblem
-
- Nykomling
Mickproblem
Har för en vecka sedan skaffat mig en Shadow 951 mick till kontran men jag hittar inte något bra ställe och sätta den på för att få ut bra ljud. Är det någon som har en ide var och hur man ska sätta fast den?
-
- Kontot är inaktiverat
Re: Mickproblem
chevelle69 skrev:Har för en vecka sedan skaffat mig en Shadow 951 mick till kontran men jag hittar inte något bra ställe och sätta den på för att få ut bra ljud. Är det någon som har en ide var och hur man ska sätta fast den?
Här är en bra bild:
http://shop5.mailordercentral.com/lemur ... nfo/A1410/
Du måste försiktigt fila upp utrymmet. Ta det försiktigt och se till
att ytorna blir plana mot varandra. Den ska sitta rätt hårt fast,
så provpassa många gånger så du inte filar upp för mycket.
Tyvärr kommer du troligen om ett tag uppleva att pickupen
börjar glappa, för att snart inte komma att låta alls.
Anledningen till att Shadow väljer att inte löda fast
kabelskärmningen i pickupen, endast klämma den.
Den lossar alltså efter ett tag.
- Apans Bror
- Medlem
- Svensson
- Forumvärd
App app app! Ta det lugnt med klippandet! Jag använder sjävl bara den ena av elementen och låter den andra hänga lös på ena sidan bara. Dock så funkar det tydligen bättre på vissa basar med att använda bägge element. Men jag tror att 951:an bara har ett element.Custom skrev:Om den har två mickar klipp bort den ena o använd bara en ! blir mycket djupare ton då !
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Apans Bror
- Medlem
Näij inte klippa.... på min bas så försvann mycket av mellanregistret utan "diskantmicken" (mellanregister ,vääääldigt viktigt på hängbjörk)Custom skrev:Om den har två mickar klipp bort den ena o använd bara en ! blir mycket djupare ton då !
Det beror helt på basen hur du vill/bör använda micken.
Spelade på en lånebas med bara mick i diskantsidan otroligt bra ljud i den men inte i min när jag testade.