Har funderat fram å tillbax i månader nu på vilken bas jag ska släppa men nu får denna gå, har en annan bandlös. Har med hjälp av BB3000S fått reda på att den är byggd 25 juli 1985 och den 25e basen tillverkad den dagen skicket är helt jävla makalöst bra med tanke på hur gammal den är. D'Addario flats för ca 500:- sitter på och den är helt underbar att lira på.
Stallet och rattarna är bytade, ser bättre ut. Det är Rolands gamla. Säljer den för 1000, inte ett öre mindre. eller två för den delen.
Le bump! 1000 coronas! Kan skickas men då endast med post då närmsta bussgods ligger öfver 5 mil bort! NI BETALAR FRAKT SÅKLART!
Senast redigerad av Peavey Dude den ons 29 jul 2009, 23:32, redigerad totalt 7 gång.
Bilder kan jag bidra med!
Skulle gissa att det är en -85'a ungefär, jag köpte den 88-89 nån gång av den förste ägaren, och jag har för mig att han hade haft den en tre-fyra år. Kan iofs vara en -82 såklart - om du har serienumret på den så har jag en länk nånstans där man kan kolla månad och årtal.
Skicket är det troligtvis inte mycket att klaga på - så här såg den ut strax innan Rolle tog över den efter mig:
Blir fan lite sugen på att ta tillbaka den och banda på den igen...
Mycket välbyggd bas!
BB3000S skrev:Bilder kan jag bidra med!
Skulle gissa att det är en -85'a ungefär, jag köpte den 88-89 nån gång av den förste ägaren, och jag har för mig att han hade haft den en tre-fyra år. Kan iofs vara en -82 såklart - om du har serienumret på den så har jag en länk nånstans där man kan kolla månad och årtal.
Skicket är det troligtvis inte mycket att klaga på - så här såg den ut strax innan Rolle tog över den efter mig:
Blir fan lite sugen på att ta tillbaka den och banda på den igen...
Mycket välbyggd bas!
man tackar!!! Jadu det är bara att köpa på, du får den för 1350 för att du bumpade + bidrog med bilder
Dramo skrev:Vad kostar det att banda om en sån där då?
antagligen inte mycket
Nä, kanske inte. Och även om det gör det så är nog basen billig även med den utgiften.
Låter det P-bas om P-micken eller är det något speciellt Yamaha sound?
usch.. de enda P-basar jag hört är en slapfreak med omvänd hängmatte-EQ och en med EMG- mickar så jag vet inte hur en riktig låter... men där är mulligt ljud som fan i den, låter riktigt bra bandlöst.
antagligen inte mycket
Nä, kanske inte. Och även om det gör det så är nog basen billig även med den utgiften.
usch.. de enda P-basar jag hört är en slapfreak med omvänd hängmatte-EQ och en med EMG- mickar så jag vet inte hur en riktig låter... men där är mulligt ljud som fan i den, låter riktigt bra bandlöst.
antagligen inte mycket
Jag skulle säga att visst låter det "P" om micken/basen helt klart, samtidigt så låter ju P-basar rätt så olika inom P-sound-familjen.
Nån annan tycker kanske annorlunda, men jag tycker Yamahas BB basar har ett riktigt gött P-sound med schysst öppen topp och bra low mid punch. Nu är det ju förstås min BB3000 jag går efter mest, men som jag minns det då jag för 20 år sen kunde jämföra min med Zonus (då till att börja med i bandat tillstånd) så hade 300'an väldigt samma karaktär som min 3000S. Därav inköpet och avbandningen, sen att det aldrig riktigt blev så mycket spelat på den behöver vi inte gå in på, men det var inte basens fel.
Zon Sonus Special skrev:Har funderat fram å tillbax i månader nu på vilken bas jag ska släppa men nu får denna gå, har en annan bandlös. Har med hjälp av BB3000S fått reda på att den är byggd 25 juli 1985 och den 25e basen tillverkad den dagen skicket är helt jävla makalöst bra med tanke på hur gammal den är. D'Addario flats för ca 500:- sitter på och den är helt underbar att lira på.
Stallet och rattarna är bytade, ser bättre ut. Det är Rolands gamla. Säljer den för 1000, inte ett öre mindre. eller två för den delen.
Le bump! 1000 coronas! H Ä M T A S, O R K A R I N T E S K I C K A!!!
KÖP DEN NÅGON! Har själv haft en sådan med en jazz stallmik eftermonterad och det var en riktigt ruggigt bra bas med en ruggigt bra ton!! Och jag är rejält kräsen... Till det priset ska den gå direkt!! KÖP!!