Kasta skit? OT? Fisförnäm? Blajkommentarer?
KontraKurt skrev: Alltså mina damer och herrar här kom som på beställning ett av de värsta blajinläggen i detta forum. Hoppas att det finns någon som begriper hur sorgligt det känns att bara behöva läsa sådan här inkompetent skit. Hoppas också att någon av er förstår att nivån ibland är riktigt usel för nu finns ju färskt bevis.
KontraKurt skrev:
Jag utgår ifrån att postaren inte tänker lära sig spela kontrabas ordentligt utan mest är ute efter ett instrument för enkla 3-ackordslåtar eller lira lite Rockabilly för det är ju inne nu.
KontraKurt skrev: Jag tror det handlar mest om ideologi eller avsaknad av sådan. Många vill göra så mycket som möjligt eller helst allt på kortast möjliga tid. Spela piano, gitarr, elbas och nu kontrabas, också, som om det bara var något man gjorde rätt upp och ner. Det märks ju när resonemanget kommer in på substitut som elkontror som aldrig låter som kontrabas. Eller hur man bandar sin kontrabas, suck. Varför skall man spela kontra över huvud taget när det nu är så jobbigt att man bara letar efter genvägar och fusklösningar. Är det för att det ser så ballt ut med ståbas?
KontraKurt skrev: Rock är en allemansmusik som alla kan lära sig. Men jazz är det definitivt inte.
KontraKurt skrev: Många av er som postar på detta forum; UNDER RUBRIKEN KONTRABASAR, har bilder på er själva spelandes elbas!?? Begriper inte varför? Det är någon sorts utbredd klacksparksmentalitet som jag undrar över.
KontraKurt skrev: Att på en värdeskalla, eller tidsaxel om man så vill, så kan vem som helst som är motiverad börja spela Rock och lära sig hyfsat snabbt. Det är ju bara att lyssna på det som framförs över televisionen, estraderna och andra medier. Treackordslåtar är vad det handlar om och nästan alltid i samma tonarter. Jag kan vara snäll och säga fyra ackord eller fem ackord men det är inte ofta. Vidare alltid samma grundpuls o.s.v. låt efter låt.
KontraKurt skrev: Som jag sa inatt; klacksparksmentalitet.
KontraKurt skrev: Om du inte tål höra att rock består av några få ackord som upprepas låt efter låt med samma puls i låt efter låt så är det faktiskt ditt problem. Jag gör bara ett konstaterande av fakta.
KontraKurt skrev: Blajkommentarerna och bilder på elbasister som skriver på Kontrabasforumet utan att veta tillräckligt – många gånger. Det kallar jag klacksparksmentalitet. Skall man skriva så skall man ha något att säga.
KontraKurt skrev:
Oj oj oj. Det skulle ta för mycket tid i anspråk att sitta och plöja tråd för tråd för hitta blajet. Far runt lite själv så hittar du säkert ett och annat.
KontraKurt skrev: ...men han gör ju inget som inte vilken rockbasist som helst gör... nämen vad säger du gosse. Riktigt stort superblaj!!!! Du har inte en susning om vad du talar om.
KontraKurt skrev:
Alltså mina damer och herrar här kom som på beställning ett av de värsta blajinläggen i detta forum. Hoppas att det finns någon som begriper hur sorgligt det känns att bara behöva läsa sådan här inkompetent skit. Hoppas också att någon av er förstår att nivån ibland är riktigt usel för nu finns ju färskt bevis.
KontraKurt skrev: ...tonika-ters-kvint-komp... vad tusan babblar du om? Har du själv någon aning? Kan du vänligen redogöra för vad detta uttryck betyder. Jag väntar med spänd förväntan.
KontraKurt skrev: Det går nog inte att uttrycka sig klarare än jag gör. Men det blir problem när ni inte mäktar höra enkla fakta som t.ex. att det skrivs en massa flum som du såg konkret bevis på nyss. Är det inte dags att erkänna att jag har rätt?
KontraKurt skrev: Här är lite mera blaj, Svensson.
KontraKurt skrev: Varför går du i svaromål för Roland som toppar blajligan genom inlägget igår? När ni båda snor in er i kompfigurer på tre toner i ackordet så blir det rätt pinsamt.
KontraKurt skrev:Du bad mig kolla efter lågvattenmärken i gamla trådar, eftersom ni tycks vara inkapabla att hitta dem själva. Men det behövs ju inte nu. Det kommer säkert flera. Rix lyckatdes haspla ur sig en dumhet tidigare också.
KontraKurt skrev: Det är väl ingen tillfällighet att det är en elbas i avataren - eller?