Blender??

Prata om effekter och pedaler
RolleHarris
Medlem++

Blender??

Inlägg av RolleHarris »

Jag behöver en pedal så jag kan blanda distad signal med ren. Har ni nån bra att rekomendera?
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

TC Electronics vintage bass eller T-rex Bass juice, samma pedal.
Har en blendratt som jag tycker är mycket bra, alla gillar inte blend, men det är mkt bra pedaler.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Albrecht
Medlem

...det går ju att lösa på annat sätt...

Inlägg av Albrecht »

...oxå. jag satte in ett stereojack och gjorde en dubbelsladd. hade en förstärkare med två ingångar så jag tog in en signal per ingång, bara att mixa. då kinde jag använda vilken pedal som helst. fult men effektivt!
If you can´t back it - don´t stack it! visit www.movio.se - JamBandJazz
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Barge Concepts VB-jr

Bild

Jag har en större modell - VFB-2, med inbyggd feedbackloop - och gillar den skarpt. En sak att tänka på är att en distpedal placerad i en blendloop inte kommer låta likadant däri som den gör när all signal går igenom den. Så kanske är det bättre att försöka hitta en pedal med inbyggd blend som du gillar ljudet av direkt.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

peter_s skrev:Barge Concepts VB-jr

Bild

Jag har en större modell - VFB-2, med inbyggd feedbackloop - och gillar den skarpt. En sak att tänka på är att en distpedal placerad i en blendloop inte kommer låta likadant däri som den gör när all signal går igenom den. Så kanske är det bättre att försöka hitta en pedal med inbyggd blend som du gillar ljudet av direkt.
Jag kör denna VB-JR... med expression pedal.. så jag kan blanda in OD steglöst med foten.. :tummenupp:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

peter_s skrev:Barge Concepts VB-jr

Bild

Fint, en sådan ska jag köpa. Tack för hjälpen :)
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

RolleHarris skrev:
peter_s skrev:Barge Concepts VB-jr <-- Bild

Bild

Var köper man denna då?
Follow the white rabbit!!!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
kosmonaut
Medlem+

Inlägg av kosmonaut »

Jag har en sån här:

Bild
Behringer MX400

...den är skitdålig, köp ingen sån!
Skriv svar