Jag har haft mina på i sju år. Aldrig några problem.
Nån som vill dela med sig åsikter.
--->Jag vet fördelar/nackdelar med schallers variant<---
[:D][:D][:D]

Sitter dessa på min Warwick. Eller ja, det är väl Warwicks egna, men de som man sätter i axelbandet är dunlop.... eller är det ernie ball?maxoges skrev:Jag har hört från flera musikaffärsanställda att Dunlop straplocks har en tendens att gå sönder.
Jag har haft mina på i sju år. Aldrig några problem.
Nån som vill dela med sig åsikter.
--->Jag vet fördelar/nackdelar med schallers variant<---
[:D][:D][:D]
Och jag tycker precis tvärtom.JunJun skrev:Personligen så har jag svårt att lita på Dunlopsen...
Schallers känns lite mer robusta och pålitliga. http://www.8thstreet.com/images/schaller-lockc.jpg
Men det ska myyyyyycket till innan det släpper... den är ganska krallig "sprinten" som du nämner, + att det är en låsanordning.JunJun skrev:Fördelen med Schallers är att dem har dubbla anslutningar kan man säga.blackparkas skrev:Och jag tycker precis tvärtom.JunJun skrev:Personligen så har jag svårt att lita på Dunlopsen...
Schallers känns lite mer robusta och pålitliga. http://www.8thstreet.com/images/schaller-lockc.jpg
På Warwick sitter ju de insänkta straplocksen, har ALDRIG lossnat.
Nu på senare år så har det börjat kärva som sagt men det artar sig på så vis att det är svårt att få loss dem istället...
Schaller däremot... det känns osäkert...
Dels sprinten som skjuts in i fästet men oxå att dem ligger i en gjuten skåra typ.
Dunlopen förlitar sig endast på en sprint och en fjäder.. Njaaaaa!!!!
+1JunJun skrev:Personligen så har jag svårt att lita på Dunlopsen...
Det låter som Schaller, Dunlop har lås-clips eller vad man ska säga.Zalle skrev:osäker på vad jag har, men på arvidson basen så har själva muttern som låser axelbandet tendens att skruva upp sej, annars inga problem.
Har du några straplocks kvar? Skulle kunna tänka mig ett par par till ett humant pris.Steve skrev:Jag har använt schaller till mina gitarrer men till alla basar jag
testat har skruvarna varit för små så jag inte kan fästa dom i basen![]()
Lite synd med tanke på att jag ropade in en låda på auktion
med bla 26 par schaller straplocks för 200 spänn när MusikBiten
i Västervik hade gått i konkurs.
När jag fick lådan visade det sig att det låg en NY Cry-baby 105q
och massa nya resrvdelar däri också.
Så jag va rätt nöjd med affären även att jag inte fick så
stor användning av straplocksen
Har du några straplocks kvar? Skulle kunna tänka mig ett par par till ett humant pris.
Jag med, man får aldrig nog med Straplocks....!!!
Tryck på Quoteknappen uppe till högerSteve skrev:Har du några straplocks kvar? Skulle kunna tänka mig ett par par till ett humant pris.Jag med, man får aldrig nog med Straplocks....!!!
Jag tror jag ska ha några guldiga och kanske nått par svarta kvar... Ska leta lite i replokalen
Hur gör så att det står typ Blackparkas skrev o sen kommer citat... När jag kommer så står det bara Citat o sen vad jag citerat...
Skitdålig på att förklara men Nån kanske förstår vad ja menar?
Sant att jag slagit av ett plektrum, men att göra sådär är inte lika hardcoreLiten skrev:använd en bricka istället... skruva den knoppen och trä på brickan "bakvägen".. funkar klockrent.. och håller bättre än plektrum?knedy skrev:Kör skruven till axelbandsknoppen genom ett plektrum så har man ett straplock för ett par kronor
Såhär?ferm skrev:Tryck på Quoteknappen uppe till högerSteve skrev:Har du några straplocks kvar? Skulle kunna tänka mig ett par par till ett humant pris.Jag med, man får aldrig nog med Straplocks....!!!
Jag tror jag ska ha några guldiga och kanske nått par svarta kvar... Ska leta lite i replokalen
Hur gör så att det står typ Blackparkas skrev o sen kommer citat... När jag kommer så står det bara Citat o sen vad jag citerat...
Skitdålig på att förklara men Nån kanske förstår vad ja menar?