Nån som vet maximal höjd på pedaler som får plats på T-Rex Tonetrunk Gigboard och Hardcase? Alltså när pedalbordet är nerpackat i väskan eller hardcase´t.
Jag har försökt få kontakt med T-Rex men utan framgång.
/TC
T-Rex pedalbord - Max pedalhöjd?
-
- VIP medlem
Re: T-Rex pedalbord - Max pedalhöjd?
Beror var på bordet du monterar pedalen. Standard Boss funkar utan problem även baktill på bordet om man har HC som jag har. Nertill/framkant på bordet så kan den vara högre.
-
- Medlem
Det är egentligen bara min Valvedrive som är lite extra hög. Den är knappt 10 cm.Matte skrev:Beror var på bordet du monterar pedalen. Standard Boss funkar utan problem även baktill på bordet om man har HC som jag har. Nertill/framkant på bordet så kan den vara högre.
Tror du att det kan fungera om man placerar den nertill på bordet?
/TC
-
- VIP medlem
Mätte och det kan bli på det berömda håret. Det är knappt 10 cm från bordet till locket på casen. Mätte en bit upp där den höga delen troligen kommer hamna. Softcasen är väl lite flexiblare så det är möjligt att det finns lite mer utrymme i den.
-
- Medlem
Grymt mycket tack för hjälpenMatte skrev:Mätte och det kan bli på det berömda håret. Det är knappt 10 cm från bordet till locket på casen. Mätte en bit upp där den höga delen troligen kommer hamna. Softcasen är väl lite flexiblare så det är möjligt att det finns lite mer utrymme i den.

/TC
- peter_s
- Medlem++
Om det är på håret så skulle det kanske kunna funka att vända på Valvedriven inför transport, så att den höga delen på pedalen hamnar på den låga delen av pedalbordet. Det blir såklart lite meckigare, men det kan det kanske vara värt om det samtidigt skyddar röret lite bättre.Matte skrev:Mätte och det kan bli på det berömda håret. Det är knappt 10 cm från bordet till locket på casen. Mätte en bit upp där den höga delen troligen kommer hamna. Softcasen är väl lite flexiblare så det är möjligt att det finns lite mer utrymme i den.