GODIS!!
Så det finns fler som lyssnar på Tribute
vi måste vara en liten skara numera, fascinerande med tanke på hur mycket de syntes på 80-talet, även om de gick mest hem i Tyskland.
Jag har jagat cd-utgåvor av deras skivor (New wievs, Breaking Barriers, Live, Terra Incognita) i några år. Verkar mest finnas på tyska amazons begagnatmarknad till elaka priser. Vinylerna har jag - köpte dem genom keyboardisten i bandet, Christer Rhedin (han i rosa skjorta), vars sambo var kompis med min kemilärares flickvän (eller nåt). Vinylspelare finns dock inte...
Tycker det borde finnas mer på YouTube än de tre-fyra klipp som finns. De syntes en del i TV och radio i mitten på 80-talet.
Mike Oldfields och GOngs gamle (sedan nåt år avlidne) trummis Pierre Moerlen spelade med dem på Breaking BArriers och liveskivan. Terra Incognita verkar mest vara Gideons projekt med stora delar av (om inte hela) Norrköpings symfoniorkester
Gideon är grym och en av mina första basidoler. Jag lärde känna Tribute ungefär samtidigt som jag fick min första bas -89. Bassolot på Icebreaker är trevligt.