Värdera min Ibanez?

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Bobbski
Medlem

Värdera min Ibanez?

Inlägg av Bobbski »

Hej, jag måste sälja av min ena bas, en Ibanez SR640 i typ mörklila metallic. Mycket mörkare och mer diskret än den ser ut på bilden, inte lätt att fota metallicfärgade saker med blixt utan att det ser mupp ut.
Jag köpte den ny för ca 6 år sen för sju eller åtta tusen, minns inte vilket. Fint skick, inga delar utbytta. P/J-mickar.
Någon som vet vad jag kan tänkas få för den? Och kanske någon som vill köpa den? Den bor i Karlstad men kan säkert skickas, på något vis.

För övrigt, trevligt forum, har fördrivit många timmar med att läsa här men registrerade mig inte förrän idag :)

Bild
Användarvisningsbild
Reimers
Medlem

Inlägg av Reimers »

Ingen aning om värdet på den, men välkommen! :D
-79 Rusta bas
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Aktiv elektronik? Om det finns case eller en bra gigbag till så kanske mellan 3000-3500? En liten gissning...

Förresten, skriv gärna några rader om dig själv i medlemspresentationen! Välkommen hit!
/Linus
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Inlägg av edvin »

2500-3500:-
grejor
Bobbski
Medlem

Inlägg av Bobbski »

Jepp, aktiv elektrolux!
Skruttigt softcase finnes.. fast det duger ju inte riktigt till att skicka den i.. hmm. 3000-3500 känns rent spontant som ett okejpris.

Tack o tack, jag får väl skriva en rad där då! :wink:
Användarvisningsbild
forcer85
Medlem

Inlägg av forcer85 »

vill du sälja kan du få 500:- då den är lila och inte snygg :P

nä seriöst skulle jag köpa den av dig för 2,5-3 om jag haft råd.
Det är inte jag som är konstig det är ni som är tråkiga.
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Inte snygg? Den är sjukt snygg! Är den japanbyggd eller koreabyggd? Påverkar inte kvaliteten men väl andrahandsvärdet. 2,5-3,5 låter i alla fall som en rimlig prissättning, risken är dock att det du kommer få ut hamnar på den lägre sidan av den uppskattningen, särskilt om den är Koreabyggd. Det finns en massa soundgearbasar ute, och det är inte så värst många kan skilja de billiga nybörjarbasarna från de bättre, tyvärr.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Kultivator har helt rätt. Du får räkna runt 2500..
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Bobbski
Medlem

Inlägg av Bobbski »

Usch då, så trist. För så lite pengar skulle jag hellre behålla den om jag inte hade varit i akut behov av pengar.. spontanhandla musikgrejer när jag egentligen inte har råd är min starka sida!

Tack för svar alla.

... och den ÄR snygg! :wink:

Edit: Den är japanbyggd.
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Lägg ut den för 3.5 på vendolin och blocket och se vad som händer. För mindre än 2.5 tycker jag inte att du ska släppa den.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
zombie
Medlem

Inlägg av zombie »

Jättefin. Ser att den ligger på blocket också, har du sålt den än?
Skriv svar