Washburn Vulture 1982 (SB-40)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
jobal
Nykomling

Washburn Vulture 1982 (SB-40)

Inlägg av jobal »

Jag är på väg in i den 5-strängade världen och fluktar på en stingray. Vill därför sälja loss min Washburn som jag köpte ny i affärn augusti 1982. Modellen hade just släppts då. Jag har inte sett någon annan köra på just en sån här bas.

Den har DiMarzio-mickar, genomgående hals och är benvit-beige. Det feta stallet ger ordentligt sustain. Den är passiv men ger mycket gain. Den bor i Helsingborg.

Finns intresse?

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av jobal den lör 18 jul 2009, 19:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Bra att veta för samtliga: Har du en prisidé?
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Sartic
Medlem+

Inlägg av Sartic »

Nu snackar vi stallmick!
Användarvisningsbild
jobal
Nykomling

Inlägg av jobal »

Har inte tänkt ut nått pris ännu. Jag har följt diskussionerna på Washburns eget forum och de hängivna fansen höjer den till märkets flaggskepp ($3.000 har nämnts där) men att de är så pass sällsynta att marknaden för dem inte blivit så stor.
Jag skriver här för att pejla just det.

Den rätta beteckningen på basen har jag nu förstått är SB-40. Vissa kallar den dock konselvent för Vulture.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Jag upphör aldrig att förundras över stallmicksplaceringen på vissa av Washburns modeller. Den måste ge ett väldigt speciellt ljud där... :D

Har aldrig sett en sån där förut, har ingen aning om vad den kan vara värd. Liknande Washburn-modeller brukar väl gå för runt 3000 kr? Hade du tänkt dig att få ut runt $3000 så tror jag att det blir svårt i Sverige. Den ser ganska trevlig ut iaf. 80-talsvintage är schysst! :D
/Linus
Användarvisningsbild
jobal
Nykomling

Inlägg av jobal »

Näe man får inget under 400 Hz från stallmicken. Den är ganska skrikig men med rätt balans mot den andra micken så kan man få ett personligt knorr.

Jag inser mycket väl att $3.000 skulle vara helt orimligt att begära här. Tyckte bara det var kul att det fanns intresse för den bland amerikanerna. Åtminstone hos vissa hängivna.
A_Warning
Medlem+

Re: Washburn Vulture 1982 (SB-40)

Inlägg av A_Warning »

Jag sålde en sådan där här på PB för 1.5 år sedan. Trevlig bas =)
Skriv svar