Doningen skrev:Jag saknar alternativet "Har inget att göra med Warwick, han vill bara se ut som the Ox utan att jaga jorden runt efter en Alembic".
Istället för att pytsa ut £50400 för JE:s spyder så tror jag att AC nöjer sig med att drapera sig med munskydd och tjacka en bananbas istället för att furnera sig med "the real thing"!
BTW. JE är mer cool än vad AC någonsin kan bli!
Du har fel. Så det så.
Tror att du, jag och Anli skall ta en smärre diskussion om den saken!
Any day, any place Fast jag tror att ni är för gamla för att förstå
Doningen skrev:Jag saknar alternativet "Har inget att göra med Warwick, han vill bara se ut som the Ox utan att jaga jorden runt efter en Alembic".
Istället för att pytsa ut £50400 för JE:s spyder så tror jag att AC nöjer sig med att drapera sig med munskydd och tjacka en bananbas istället för att furnera sig med "the real thing"!
Du har fel. Så det så.
Gamla!
Pärsk!
Skall vi ta ett rejs upp och ner för greppbrädan och konstatera att gammal är äldst?
AC är inte ocool men JE är cool:are!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Du har fel. Så det så.
Gamla!
Pärsk!
Skall vi ta ett rejs upp och ner för greppbrädan och konstatera att gammal är äldst?
Snabbhet är inte = coolhet. Isf vore ju den här killen cool, och vi kan säkert båda konstatera att så inte är fallet...
Du har fel. Så det så.
Gamla!
Pärsk!
Snabbhet är inte = coolhet. Isf vore ju den här killen cool, och vi kan säkert båda konstatera att så inte är fallet...
Vem har pratat om snabbhet?
Det var ett "rejs" mellan gammal och yngre!
Förresten så kommer jag alltid att vara coolare än dig.
Gubben har saker på G!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Vem har pratat om snabbhet?
Det var ett "rejs" mellan gammal och yngre!
Förresten så kommer jag alltid att vara coolare än dig.
Gubben har saker på G! [/quote]
Okey, vad har gubben på gång?
Jag läser för övrigt en U2-biografi för tillfället. Väldigt underhållande läsning. Adam fick ju platsen i bandet i stort sett enbart på grund av att han hade snygg frissa, coola solglasögon och en fårskinnsrock. Dom andra kom fram till att det inte var nån idé att leta efter en annan och bättre basist, dom skulle ändå inte hitta någon som var tillräckligt cool
Jag läser för övrigt en U2-biografi för tillfället. Väldigt underhållande läsning. Adam fick ju platsen i bandet i stort sett enbart på grund av att han hade snygg frissa, coola solglasögon och en fårskinnsrock. Dom andra kom fram till att det inte var nån idé att leta efter en annan och bättre basist, dom skulle ändå inte hitta någon som var tillräckligt cool
Inte är det en banangul 4 strängad parentes i varje fall!
U just wait & see!
JE var naturligt cool utan accessoarer.
JE med en Bic var über cool!
Se bild.
Coolast av alla är dock.....
Punkster skrev:
Jag skulle kunna mörda för den basen.
Det säger du bara!
Men visst är AC med en TB lite så där cool!
Hehe, tänkte på medlemmar här.
Ville ogenerat göra reklam för vår pre/post parties på Scandic Rubinen på la avenyyyyn, enna!
Fast andra musiker som står i ett hörn med en bira och stirrar med kritiska ögon gör en ju lite lös i magen.
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler.
SnorLars skrev:Nån, förrutom jag, som ska till Götelaborg och kolla in dem?
Nej inte jag. Men jag tror Parkas ska?
Det känns inte värt för min del. För det första betala svinmycket för en biljett på Blocket, sen fixa resa och boende och mat som också kostar massa pengar. Sen så kommer dom inte att spela det jag vill höra ändå. Nu kommer jag få skit, men jag tycker inte dom har gjort något helt igenom bra sen skarven mellan 80 och 90-talet. Ge mig en tidsmaskin och skicka tillbaka mig till Joshua Tree-turnén, då skulle jag gladeligen betala MYCKET pengar för en biljett. U2 nu kommer tyvärr inte upp till samma nivå som U2 förr, tyvärr...
BarbequeVillage skrev:Jag såg Joshua Treespelningen och ska se dem igen i år. Köpte biljett när de släpptes och sover hos en PB:are. Klart värt både pengar och besvär!
Jag tycker hela arenarock-grejen har spårat ur lite. Som att man nästan försöker ta fokus från musiken. U2 för mig står för grym musik, inte massa andra skumma saker runt omkring. T.ex. hela Popmart-grejen, och nu det här:
Det är lite skillnad mot det här. Det var också en stor arena med massa folk, men då stod musiken i fokus och det var U2 på scen utan massa underliga byggen, konstiga outfits eller annat. Ett bra band som spelade bra musik.
Det håller jag helt med om, men bra låtar blir inte sämre av en stor produktion. En stor produktion designad för att dölja skitlåtar är en annan sak...
"If you reach perfection your standards are too low."
BarbequeVillage skrev:Det håller jag helt med om, men bra låtar blir inte sämre av en stor produktion. En stor produktion designad för att dölja skitlåtar är en annan sak...
Det lustiga är att jag tycker att U2 sen 90-talet börjat vackla i jämnheten på sina skivor, samtidigt som produktionerna bara blivit större
Håller med BBQ.
Musiken är ju självklart #1 men om man sen på det får en riktigt grym show så är ju det är stort plus.
Man går ju inte t ex på Broadway bara för att lyssna på bra musik.
Men vad i h*lv*t* gör Adan med en Stryker-bas? Snacka om att ha ett instrument som inte passar imagen för varken han själv eller bandet.
Hittade förresten det här på Tuben. Ett litet klipp med AC och Warwicken. Tyvärr spelar han inte så mycket, och ljudet är lite dåligt. Men det kan va kul att se ändå.
Det här har kanske inget att göra med om AC ger Warwick cred eller inte, men det är förbaskat bra! Sitter och kollar på Rattle & Hum nu. Det är såhär U2 ska se ut och låta!
BarbequeVillage skrev:Jag såg Joshua Treespelningen och ska se dem igen i år. Köpte biljett när de släpptes och sover hos en PB:are. Klart värt både pengar och besvär!
Punkster skrev:Det lustiga är att jag tycker att U2 sen 90-talet börjat vackla i jämnheten på sina skivor, samtidigt som produktionerna bara blivit större
U2s historiska storhet är nog alla överens om.
Jag gillar även Zooropa och deras lite experimenterande men efter det känns det som att de för varje album tappat engagemanget och rötterna.
F-n, man måste kunna kräva mer än No Line On The Horizon av ett band som är kapabla till Joshua Tree.
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler.
Vad menar du nu?
Köpte biljett = pengar
Sover hos en PB:are = besvär
Huve't på spiken Årnes!
"If you reach perfection your standards are too low."
Punkster skrev:Det lustiga är att jag tycker att U2 sen 90-talet börjat vackla i jämnheten på sina skivor, samtidigt som produktionerna bara blivit större
U2s historiska storhet är nog alla överens om.
Jag gillar även Zooropa och deras lite experimenterande men efter det känns det som att de för varje album tappat engagemanget och rötterna. F-n, man måste kunna kräva mer än No Line On The Horizon av ett band som är kapabla till Joshua Tree.
Ungefär så tycker jag också. Sen må vara att dom har utvecklat sitt sound lite grann med varje skiva, och det är ju inte så konstigt. Jag skulle inte orka spela exakt samma musik i 30 år heller Och så länge som folk köper deras skivor så.... Jag har en komplett U2-diskografi på CD, och jag köper allt nytt av lojalitet. Det är ju U2 liksom. Men jag tvekar inte att säga att NLOTH är riktigt seg jämfört med Boy. Och Pop är ju ren smörja när man jämför med Joshua Tree. Men som sagt kan man kanske inte begära att favoritbandet ska köra exakt samma musik som för 25 år sen.
Punkster skrev:Hittade förresten det här på Tuben. Ett litet klipp med AC och Warwicken. Tyvärr spelar han inte så mycket, och ljudet är lite dåligt. Men det kan va kul att se ändå.